Bacon och Ägg?

2012-08-2020:53:30
Måndag, första dagen på sista semesterveckan och även första dagen på min lilla träningsvecka . Vaknade hyfsat tidigt och pigg. Blev lite morgonpyssel hemma först som så alltid när man får lite extra energi men slutligen fick jag ta på mig löparshortsen och ta mig ut på min morgonrunda innan frukost. Klockan hade hunnit bli 0900 och solen var redan varm och go. Keps hjälpte att hålla huvudet skyddat och jag tog det lugnt för att få igång kroppen. Tanken var inte ett träningspass för att förbättra löpningen, bara röra på mig och få lite morgonförbränning. Många ute som var på väg till jobb så det gav lite extra glädjeenergi att man fortfarande hade sin semester med strålande väder. Det hela slutade med 5,55 km och den rundan tänkte jag försöka köra nu under veckan. Tog mig lite mer än 27 min så helt ok tempo. Väl hemma blev det en kall och skön dusch följt av en underbart go frukost på stekt bacon och äggröra på 2 ägg. Vanlig frukost för mig på sistone under helgerna.
 
 
Senare på eftermiddagen så tog jag en cykeltur nerom stan och gymmet. Skulle inte träna något direkt byggande så fastnade en 40 min på en crosstrainer samtidigt som de visade barnuppfostran på tv. Därefter tog jag en 20 min på roddmaskinen innan det var dags att cykla hem igen för ett eftermiddagsdopp och middag. En skön dag och gott med att komma igång igen. Ska jag bara försöka hålla det vid liv också, som vanligt. Men veckan blir till förbränning och förhoppningsvis en lite lättare kropp att släpa runt på för framtida pass.
 
Till Göteborgsvarvet behövde jag en klocka att ta min tid med (bara ta tid, allt jag behövde) så hittade en skitbillig klocka på Clas Ohlsson för 69 kr eller så. Klocka, datum, tidtagare och lyse, perfekt. Idag fick jag bekräftat varför billigt är billigt.

Kommentarer
Postat av: felicia

mm ser riktigt gott ut! :)

Svar: Det är lite väl banalt enkelt.. men ibland är det de som smakar bäst. Ungefär vad jag vill ha på morgonen.
Pierre

2012-08-22 @ 21:24:27
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0