Semester

2012-08-1820:18:00
Nu har snart första veckan av min semester passerat och det återstår enbart en kvar. Det blev en kort och sen semester i år och den är inte helt olik några av de tidigare. Brukar bli en sen semester, kan man njuta när majoriteten av befolkningen letat sig tillbaka till skrivborden och mötena. Anledningen till att den blir kort är att jag sparar in lite dagar för semester senare under året samt de enskilda dagar man ibland behöver ta ut för att få ledigt en fredag för resdag inför ett lopp. Det är inte ovanligt att man är ledig fredagen för att köra ett par mil för en tävling på ort långt hemifrån. Då jag gillar tävlingar och utmaningar blir det ett par sådana om året.
 
Tänkte att jag skulle ta och träna lite under semesterveckorna men så har det inte blivit än. Anledningen är att jag haft lite problem med mitt knä så varit lite försiktig på sistone (förutom Jubileumsmarathonet i Stockholm då jag kunde springa obehindrat 9 km, med lite smärta ytterligare 9-10 km och resten småjogg följt av lång promenad pga. knäsmärtor. Dock ger jag mig inte även om jag vet bättre så i mål kom man). Dessutom fick jag en liten förkylning och besvär så valde att vila kroppen och passa på att njuta av semester.
 
Men nästa vecka kör vi och chockar kroppen med lite fler träningspass under veckan. Tänkte försöka komma ut på en lugnare joggrunda på morgonen/förmiddagen och sedan följt av pass på gym eller simning eller ja.. vad man kan få lust med, kanske "tyngre" löpning på eftermiddagen/kväll lite beroende på värmen. Men nu tänkte jag fortsätta njuta av semestern, det behövs det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0