Kan jag, kan Du!

2012-08-1619:50:00
Det är så många som bloggar så varför inte jag.. igen. Det är inte min första men det är dock äntligen en med ett tema och en tanke. För många åt sedan var jag en inaktiv människa som gärna spelade spel, glodde på tv och åt godis. 2008 i mars fick jag en tankeställare när jag vägde in mig på 104 kg. Att gå över 100 var den smäll jag behövde för att ta tag i min kost och träning på riktigt. Klart man alltid försökt gå ner i vikt men de har oftast varit under en 2 veckors period där kosten någorlunda regleras för att sedan släppa loss igen.
Under våren 2008 började jag försöka röra på mig. För första gången tog jag det lugnt och det blev promenader på flera timmar i vårvärmen och efterhand som de blev längre fick jag tipset att köpa ett par löparskor. Inte för jag skulle börja springa men att slita på mina andra skor kanske inte var så poängfyllt så jag åkte iväg till Stadium och ett par Nike Airmaxmoto5+. De var på rea. Direkt vid första promenaden efteråt kände man att de ville springa, så vi sprang. Så började jag att springa, det blev målsättning på lopp under året och sedan dess har jag försökt fortsätta motionera så gott jag kunnat och utmanat mig själv. Det jag vill åstakomma med denna blogg är att dela med mig av min erfarenhet, mina händelser och mina tankar. Jag vill både ge och förhoppningsvis få och i slutändan hoppas jag bara att jag för någon kanske gett något tips eller inspiration att fler vågat utmana sig själva. Jag gick från att vara en överviktig soffpotatis till en Järnman på 4 år. Kan jag, kan Du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0