Jullöpning. God Jul!

2012-12-2412:49:12
För två år sedan snörade jag på mig skorna julaftons morgon för att springa en runda innan det var dags att fira jul med föräldrarna. Hittade då en tomteluva hemma som jag fick vid ett julbords-jobb för.. någon gång sen.. som är av billigare modell, därav tunn och enkel. Perfekt att springa med. Sitter tajt och bra, värmer öronen fint och ja.. är som en mössa med en vit tofs längst ut. Så jag drog på den och tog en runda ute och önskade alla jag mötte en god jul. Några tog det rätt så likgiltigt eller lite gruffigt men iallafall en 80% log tillbaka och en del hann önska god jul tillbaka.. de flesta log bara då de inte riktigt hann förstå vad som hände. Roligaste minnet var nog en familj jag sprang förbi. Bakom mig hörde jag hur föräldrarna förklarade för barnen att det var en av nissarna som var ute och letade rätt på renarna så tomten kunde komma hem till dem ikväll. Jättekul!!
 
 
Förra året var det dålig planering från min sida och det blev ingen jullöpning utan sista minuten shopping. Bad Kitty, jag vet. Men i år var jag klar med allt och siktet inställd på årets jullöpning. Snön som kom igår har till största del smällt undan och det är bara slask kvar överallt. Älskar att springa i slask.. det skvätter så härligt.. blött och kallt.. och har man tur hittar man även en isfläck under. Men bortsett från det så är det behagligt väder ute. Bättre än jag trodde så blev självfallet lite för varmt klädd. Men tomteluva på och det blev ändå en 5,7 km. Tiden? Inte min bästa, 31 minuter. Men jag har inte sprungit på länge nu.. jag har gått upp i vikt så vad kan man förvänta sig. Glad att jag kom ut och fick önska folk en riktigt god jul! Dock verkar folk mer stressade och upptagna än förr.. det var ännu tidigt men knappt någon ute.. mötte nästan ingen alls.. men några få tappra var ute på promenad och de fick en hastig julhälsning innan jag försvann vidare.
 
Nu blir det en sista julklapp som skall slås in, lite mat och avkoppling innan föräldrarna får ett väntat och önskat besök!
 
God Jul på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0