Mjuk fredag

2012-12-2812:17:15
Det är fredag och det innebär mitt andra test på gymmet att ta fram övningar som skiljer sig lite från mitt andra program. Lite för att använda musklerna på andra sätt, andra vikter, andra stöd så de inte vänjer sig vid en typ av rörelse. Förra gången gick sådär och idag siktade jag in mig på enbart kabelmaskiner till hjälp.
 
Klockan ringde men jag drog mig kvar i sängen ett tag. Insåg att jag faktiskt inte har jobb jag måste stressa mig till idag och kan faktiskt vara på gymmet lite senare, det är helt ok. Tror jag anlände strax efter 8 och det var nästintill tomt. Shit så skönt! Bytte om och gick ner och satte igång. Fortsatte med den plan jag plitade ihop förra veckan, bröstpress kabel-cross, tricepspress kabel, utåtvändningar, drag till hakan, bicepscurl med kabel, omvända flyes kabel-cross och axellyft framåt kabel-cross. Kunde mer eller mindre stå kvar på samma plats passet igenom, det i sig var rätt så trevligt men övningarna.. troligen för lite vikt, tester mig fortfarande fram samt i vissa fall kan jag nog helt enkelt bara göra fel. Tekniken är inte spikad då jag inte gjort alla tidigare eller inte så mycket iallafall. 
 

Men ja.. får köra en omgång till och öka på vikterna och stämma av om jag gör rätt eller fel i mina rörelser. Det tog inte lika mycket idag som det kan göra när jag kör med hantlar och skivstänger men ja.. Rom byggdes inte på en dag och likaså tar det fler gånger innan denna kropp är värdig att kallas gladiator.
 
Men i slutet så tyckte jag att det saknades mer tryck så tog en svängom med latsdrag samt mer axellyft fram men med 12 kg hantlar istället. Mina förhårdnader är tillbaka igen. Får alltid om händerna när jag springer på gym regelbundet. Borde kanske isåfall ha handskar eller annat men ja.. de är roliga att pilla på och vad gör det om man inte är silkeslen. Bevis på väl utfört arbete.. ja.. de och lite muskler och styrka.. de kommer ju också.. inte glömma.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Jag börjar också få lite valkar, trots handskar...

Svar: Jag har börjat vänja mig. Men då är inte handskar någon större vinst. Dock är det mer om handskar kan hjälpa mig få bättre grepp, ibland är det greppet som släpper innan muskeln blir trött. Eller så får man införskaffa lite remmar att ta med.
Pierre

2012-12-30 @ 20:38:13
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0