Så trycker vi lite till

2012-12-1213:28:09
Det var en trött morgon idag. Fick bli frukost och en liten espresso för att vakna till liv. Måste säga att även om jag är gammalmodig och gillar hederligt bryggkaffe så är kapselmaskinerna rätt så praktiska. Önskas kaffe? Absolut, klart på 1 min! Tur också att man har på rutin att packa gymväskan kvällen innan och ha allt framme. Men blev ändå ungefär halvtimmen senare idag till gymmet. Sent hemifrån och så skrapa bilen på en massa is och frost. Brukar cykla men just idag ska jag köra ärenden efter jobb så lika bra att ta tag i det direkt.
 
Så väl på plats så tänkte jag att man kanske kunde försöka spara in tid. Ta högre vikter istället och pressa på så man orkar med färre reps och förhoppningsvis kan bli klar fortare men chocka kroppen med tyngre vikter.. sånt som man behöver göra lite då och då innan kroppen börjar vänja sig.
 
Så det blev 32,5 kg stång för biceps/triceps. 26 kg hantlar för bröstpress. 10 kg hantlar för fram och sido axellyft och andra ökningar för andra övningar. Axelpress blev ingen ökning för de var helt slut ändå.
 
Så jag ökade på för nästan samtliga övningar men antalet set och reps bibehölls så.. lite lätt överraskad men positivt överraskad. Tog lika lång tid men det fick gå för denna gång. Kändes gött att kämpa med tyngre skrot och verkligen tömma musklerna på ork och energi. Kör nog vidare på dessa nästa gång och för hitta tillfällen då jag kan ta ännu mer för att överraska mig själv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0