Slow and steady wins the race

2012-12-2323:19:31
Hela söndagen har varit en redig slappedag. Glott på lite serier och film och njutit av semesterledighet! Välbehövlig sådan också. Fixat lite inför julafton och ja.. lugnt och stilla. Mitt på eftermiddagen började det att snöa ute och det blev återigen vitt på marken igen. Efter att det snöat ett tag packade jag ihop ett litet gym-kit och begav mig ut i snöyran för att traska bort till gymmet. Det är behagligt att gå när det snöar, speciellt när det är lite folk ute och man är helt rätt klädd. Varm hela vägen. Sweet.
 
 
På gymmet fanns det lite folk men inte jättemycket. Dock tillräckligt för att vara lite ivägen för en.. dvs att de platser jag planerade befinna mig på var ockuperade så behövde egentligen bara ersätta bröstpress med bänkpress och sedan gick det helt ok. Planen för idag var att ersätta måndagens morgonpass då jag har en annan plan. Men lite lägre vikt än jag lekt med nyligen och fler set och reps. 4 set per övning och mellan 10-15 reps per set. Lugna kontrollerade rörelser som verkligen får arbeta slut på musklerna. Halvvägs igenom har mina armar och axlar börjat tröttna och skakar men det är halva passet kvar så de får pressas ytterligare. Blev slutligen 10 övningar då jag egentligen inte hade någon tidspress mer än öppettiden och jag tog min tid som slutligen hamnade på 1 timma och 30 min på gymmet. Långsamt men påfrestande. Riktigt skönt slut i kroppen efteråt, härligt pass, riktigt strålande! Ett av de absolut bättre på länge!
 
Känns bra med denna variation av gympass jag fått ihop nu och fortfarande håller på att planera. Det får effekt, det syns definitivt. Ska man bara få igång en att motionera lite och bränna det överflödiga vinterhullet också. Men så ska man spendera julledighet, med träning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0