Däckskifte

2012-11-2715:23:00
Hur mycket jag än skulle vilja skifta på mitt däck jag släpar runt på så är det inte det jag syftar på. Igår kväll så fick det slutligen bli tid för hjulskifte för bilen. Brukar göra det själv, sparar liten peng och det är något som är rätt så lätt att fixa på egen hand. Lite träning blir det också, däcken är inte lätta och har man otur sitter muttrarna åt rätt så rejält. Som igår.. första gången på flera år som jag inte lyckats få loss muttrarna med korset. Eller ja, jag lyckades på vänstra sidan.. sedan tog det stop. Så med 2 av 4 däck skiftade körde jag ner till Biltema och köpte mig en hjulmutternyckel som gick att förlänga så fick man bra hävarm på det hela. Sedan tillbaka igen och då gick det betydligt lättare att få loss muttrarna. Så skiftade de kvarvarande 2 hjulen och sedan hem igen och mer bärande för att få upp däcken till förrådet. Så efter ett trevligt morgonpass så blev det ytterligare ett på kvällskvisten.
 
Detta resulterade i redig fin ryggvärk idag. I vanliga fall så har jag lite besvär med min rygg och så länge jag tränar regelbundet är det inga problem. Men de senaste månaderna har träningen haltat rätt så rejält vilket resulterat i att min  ryggvärk kommit tillbaka igen och efter allt lyftande igår så var det inte nådigt mot mig idag och det finns inte så mycket som är tråkigare än att träna rygg. Så.. men det måste få göras. Så se om man kanske kan få in något litet för ryggen när man väl är på gymmet. Finns ju även fina övningar att utöva hemma också så kanske får ta och slänga in några sådana på kvällarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0