Stegvis tar vi oss tillbaka

2012-11-3010:26:34
En vecka med regelbunden morgonträning. Inte mycket att hurra över men det är en start, absolut! Sakta tar man sig in till gamla rutiner igen. Ska löpningen bli mer på rutin också så ska man väl kunna hålla igång så julfläsket bränns upp.
 
Gymmet är bra, det känns fräscht och trevlig personal. Stort ställe med mycket utrustning. Förra fredagens softmusik morgon fanns inte kvar så min idé om soft friday gick om intet. Tur jag inte slog vad om det. Men det som börjat irritera mig mer är utövarna, de som kommer till gymmet för att träna. Mer och mer börjar jag upptäcka oredan. Hantlar ligger lite huller om buller, hälften är på rätt plats, andra hälften antingen på annan plats än specat eller ute någonstans vid en bänk eller så. Hänga tillbaka vikter är det ett svagt intresse för och har sett tomma läskburkar som folk lämnat vid någon maskin eller bänk. Förstår inte hur lata folk kan vara. Hur svårt kan det vara? Tycker synd om personalen som måste plocka upp och organisera. Slöseri på tid de kan ha till annat.
 
Men mitt egna pass gick bra. Började med uppvärmning igen på crosstrainern på 5 minuter. Fick reda på att det blir antingen 0 eller minusgrader hela helgen, bra att veta! Bytte ut bröstpress med hanlat mot bänkpress. Fortfarande väldigt svag i bröstmusklerna men det ska väl ge med sig. Ligger 30 kilo efter tidigare prestation (ja.. det är inte lönt att jämföra sig med tidigare resultat men.. så får man ett mål iallafall). Sedan på med biceps/triceps med lite ökning i vikt. Skivstång med 27,5 kg så sakta återhämtar mig till tidigare resultat. Tar det försiktigt, underarmarna är svaga och lätta att få problem med om man överanstränger. Gjorde det en gång, ökade på för fort så fick överansträngning i underarmarna och fick ta det lugnt i någon månad. Fortsatte med axlar och skuldror. Sedan "Stayin' Alive" övningen.. rörelsen är densamma men vet inte vad den kallas och lyckades i slutet slänga på lite mer axelträning innan det var dags för dusch. Så i hela taget nöjd.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Det fnns inte mkt jag stör mig mer på än när hantlarna har ställts tillbaka, men i fel ordning, eller när kettlebellsen inte står i rätt ordning. Skitstörigt :P

Svar: Det må vara i-lands problem men det irriterar mig att det är inte så jäkla svårt att bara sätta dem där man tog dem så man lätt hittar efteråt, både själv och för andra.
Pierre

2012-12-03 @ 15:08:44
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0