Tips på bra snabbmat?

2012-11-1408:38:54
Igår blev det filmkväll med vänner. Tema: Dålig film så det blev Sharktopus samt Död Snö. Sharktopus är exakt vad det låter som, något som är hälften haj hälften bläckfisk. Riktigt dålig film, urusla effekter och riktigt dåliga skådespelare. Den var illa. Däremot var Död Snö helt ok. En norsk film, skräck komedi. Om några norska ungdomar som stöter på zombie nazister på norska fjället. Man får ta det för vad det är men den var faktiskt rätt roande.
 
Iallafall, jag tog med middag dit och tänkte jag skulle spara på matlådorna hemma så jag kände till ett litet ställe i centrum som säljer helt ok sallader. Antingen någon från den färdiga menyn eller hitta på själv efter en ingredienslista. Kan bli väldigt gott ibland. Red Fellas som är ett annat har en sjukt god sallad som smakar alldeles för gott för att den kan vara nyttig, men det är den nog. Hmm, ur fokus igen.. iallafall. När jag kom dit så var det stängt. Hade precis låst dörren. Stänger 1800? Lite udda men ja.. har man eget ställe så bestämmer man själv.
 
Så nu var problemet att jag ville inte ha kebab, pizza, falafel, hamburgare eller annat onyttigt utan något som är lite bättre. Men när man står där och funderar så var det tomt. Det finns inte mycket att hitta som är nyttigt. Det mesta är just kebab och pizza. Fick ringa tösen som tipsade om att Subways har några alternativ som kunde vara ok så en sådan fick det bli.
 
Men jag letar tips. Har ni tips på vad man kan hitta ute som är nyttigt? Snabbmat, restauranger etc som serverar bra mat. En del kebabhak serverar även sallader men då det inte är deras primära produkt brukar de kunna bli lite tråkiga och smaklösa. Bara för att det ska vara nyttigt behöver man inte skippa god smak.
 

Kommentarer
Postat av: felicia

alla typer av kyckling/kött/räk wooker brukar va bra.. mkt grönsaker och sjukt gott!
Många pizzerior har ju oxå "vanlig" mat. kanske inte den bästa men ofta ändå helt okej om man väljer bort vissa grejjer och ber om extra sallad.

Svar: Oh, wok är ju en god idé. Finns en hel del thaiställen här, borde kanske kunna se om de har några bättre alternativ där. Får ta en titt. Bra tips. Det är lite den biten jag försöker hitta, där jag slipper modifiera maten på menyn utan kan antingen välja rakt upp och ner något jag vill ha alternativt så är det som typ subway, man bygger upp själv så där är affärsidén lite att man ska göra sina egna val. Men absolut, är det brist på alternativ så kan man alltid be om sallad istället för pommes exempelvis. Tack för tips!
Pierre

2012-11-14 @ 17:17:46
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Josefin Sjöberg

Mikai, litet thaiställe långt ner på stora södergatan, har öppet länge och säljer även goda sallader :)

Svar: Ah, bra tips! Tack! Ska testa där någon gång. Ätit på andra ställen men.. fan de finns thaiställen här i stan. =) Men måste ge dem en beröm till deras hemsida och meny. De har lyckats ta bort kombinationen "fi" så fisk blir sk och filé blir lé. =)
Pierre

2012-11-15 @ 08:09:59
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0