Tokyo!

2012-11-0912:38:00
Jag vet att det varit rätt så tyst här på sistone och anledningen är att jag varit utomlands och jobbat. Jag har varit 2 veckor i Tokyo och det har sina för och nackdelar. Fördelen är att det är ledigt en helg mellan arbetsveckorna så då får man tid att se sig omkring lite. Har varit där ett par gånger innan så denna gång tog jag mig en bit sydväst till Kamakura som är en mindre stad med en hel del tempel och helgedomar. Trevligt område och tog upp hela lördagen och då hann jag ändå inte se allt. Sedan har de även byggt ett nytt radio/tv torn kallad Skytree. Gamla Tokyo Tower räcker inte längre till då byggnaderna blir allt högre och det blir mer och mer radioskugga i Tokyo. Så där var jag och såg på utsikten, Tokyo från 450 m höjd. Trevligt.

 

 

Men arbetstiderna är lite annorlunda. Man kommer in vid halv nio tiden på morgonen och går hem vid 18-19. Någon kväll blev det 20. Så då får man leta upp något ställe att äta på och sen när man kommit till rummet blir det att fixa lite för sig själv och alldeles för snart blir det sängdags. Så det finns inte mycket tid till annat.

 

 

Planen var att jag skulle springa och simma lite när jag var här. Har sprungit här förr men det var under sommaren. Så nu blir det mörkt så fort att jag måste ha reflexväst som jag inte hade med mig. Så hittar jag inte så jättebra heller om jag springer iväg på måfå så.. dålig idé. Så ingen löpning på dagarna och helgen var jag fullbokad med att se mig om. Så det var lite onödigt att ta med sig dojorna men hade man inte haft de hade man väl hittat något sätt att springa på. Häromkring finns inga löparbanor men hittade en park där det även gick en löptävling när jag tittade förbi. Hade jag bara vetat det innan hade jag ställt upp. Tror det hade blivit många förvånade miner, hehe. Tror det även gick någon cykeltävling samtidigt men högst osäker.

 

 

Att simma kan gå, det finns pool på hotellet där man kan simma men det har bara inte blivit av. När jag väl kommer hem från jobb och jag har ätit middag så hinner jag bara fixa i ordning för morgondagen och sen är det sängdags. En del kvällar blev det även att träffa folk här så då kommer man hem lite senare så hur mycket man än försöker hitta tid så finns det inte. Jobbet kommer ju först och jag behöver sömn då jag sover dåligt här dessvärre. Så det blev ingen simning heller. Däremot blev det mycket god mat och dricka så.. ja.. skjortorna har jag redan nämnt och tänker inte grubbla över det igen. Men nu är jag på väg hem igen. Tillbaka till kallare Sverige och efter helgen är det dags att bara kasta bort alla andra tankar och bara röra på sig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0