Nytt försök på 5 km under 20 min.

2012-10-2414:25:00
Som tidigare berättat så anmälde jag mig till en liten vinter utmaning Funbeats forum. Så igår tog jag en kort runda ut för att jaga på en bättre tid för 5 km löpning. Utmaningen sattes igång den 1:a oktober och någon vecka innan detta testade jag på att kolla vad jag kunde springa 5 km på, var lite nyfiken och klockade in mig på 20 min 30 sek. Väldigt nöjd över detta och såg fram emot att pressa ner den ytterligare. Men igår gick det inte riktigt så.
 
Det är kallare ute än tidigare och jag behöver även lite mer kläder på mig (ändå frös jag lite faktiskt) så det gick inte så toppen som planerat. Sprang först 2 km lugnt som uppvärmning och sen satte jag fart. Första kilometern gick bra, 4 minuter blankt och jag sprang vidare och fick lite långsammare tid på nästa kilometer, en ökning med 10 sekunder. Försökte att öka på men följande tider hamnade på runt 4 min och 25 sek vilket slutligen gav en tid på 21 min och 25 sekunder. Fortfarande en bra tid men det är en försämring på 1 minut sen sist. Sedan joggade jag hem sista biten som blev mer eller mindre exakt 1 km extra. Men så har man inte sprungit så mycket regelbundet på sistone heller så.. får jag bara upp träningsmängden igen så ska det nog inte vara alltför jobbigt att komma ner på tidigare tid igen och därefter försöka pressa ner det till under 20 som jag just nu siktar på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0