Thé

2012-10-0217:19:00
Vissa kvällar får man bara ett sådant sötsug att man måste ha något sött. Jag brukar lösa det med thé. Det kan vara riktigt najs att brygga en kopp thé på kvällskvisten och slå sig ner i soffan och dricka thé och se på något trevligt på tv:n. Ibland kan man faktiskt lyxa till det med en ruta eller två av 70% choklad. Bara något litet. På ett forum var det någon som tipsade om sött thé. Hon brukade gå ner till thé-butiken och ge dem nya utmaningar att leta upp söta théer. Det lät som en kul idé så jag stack ner en eftermiddag och bad dem leta fram ett sött thé som jag kunde prova. Luktade mig igenom ett par och det slutade på en Roiboos (tror jag det stavas) med kaktus/apelsin smak. Fräsch och frisk doft men inte så sött som jag först tänkt mig. Men inte fel och det är ett gott tillskott till min lilla samling som blivit med åren. Men det fanns ett par till som verkade intressanta så kan senare gå ner och leta vidare efter nya söta théer att dricka när man blir lite sötsugen på kvällen.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Gah, hatar stavningen thé.... Varför inte bara te??

Svar: Vet inte.. =) Jag är en man av många sidor och varierar mig med att ibland skriva Te och ibland Thé. Te är väl den vanligaste stavningen men thé är inte fel. ;)
Pierre

2012-10-02 @ 18:21:06
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0