Schema

2012-09-1716:37:26

Under förra veckan satt jag och försökte planera upp hur träningen kan se ut framöver, få ett schema och rutin på eländet som det är idag. För att få ut en bra träning för triathlon nästa år vill jag självfallet satsa på löpning, simning, cykling samt stärkande gym. Att försöka få in allt det på en gång redan efter att ha haft det hyfsat slappt blir nog inte så givande. Så spinning går åtminstone bort tills vidare och jag försöker få in löppass av varierande innehåll samt lite simning samt gym.

 

Det blir 2 veckors perioder nu i första skedet och jag tänkte testa det fram till ungefär vid december månad och sen se vad som behövs ändras. Men nedan listas schemat upp och jag försöker utnyttja både morgon och kväll för pass. Det blir även vila till andra helgen så man har lite tid för annat än att bara träna. Återhämtningen är lika viktigt som själva passet, det är så som musklerna byggs. Att simma på morgonen har jag gjort förr och det är trevligt sätt att börja dagen med. Försöka få in mer varierande träning med kvalitétspass och inte bara simma längder i oändlighet. Gym på morgonen blir det också. Detta tillsammans med tösen vilket gör att vi är två som drar iväg varandra så det kan hjälpa. Blir det lyckat så kan det nog bli att jag byter gym igen och går tillbaka till den förra som då ligger lite närmre mig samt jobb.

 

Löpningen som uppenbarligen är den stora vinnaren här ska få en mer strukturerad träning och inte enbart en massa mellanmjölkpass. Intervallspass och kuperade rundor för att träna muskler, syreupptagning och mjölksyratröskeln. Fick även in att jag kan springa intervaller med klubben också på tisdagarna, det blir trevligt att få återkomma dit. Ett distanspass självfallet för långsamt och lång löpning och ett pass med lite mer valfrihet. För att öppna upp för lite nya test av pass eller kanske något snabbare om man ska göra något kul.. eller vad man än känner för. Allt för att göra det lite roligare, hehe.

 

Så börjar successivt att införa schemat med alla pass och ska väl ha den på plats till efter Tjurruset.

 

Dag

Morgon/FM

EM/Kväll

Måndag Simning L-Intervall
Tisdag Gym  
Onsdag   L-Kuperat
Torsdag Gym  
Fredag   L-Fritt Val
Lördag    
Söndag   L-Distans
Måndag Simning  
Tisdag Gym L-Intervall Klubb
Onsdag Simning  
Torsdag Gym L-Kuperat
Fredag    
Lördag    
Söndag    

Kommentarer
Postat av: felicia

sv: nej 100 rakt i följd blir det inte.. :) 100 på etn dag :D

Svar: Fortfarande väldigt strongt! =) Själv var det länge sen jag testade lite men var nog inte ens i närheten av de.. Tror jag såg en utmaning om antalet burpees på tid, kanske något?
Pierre

2012-09-17 @ 17:57:10
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0