Vila sig i form

2012-09-2520:53:49
Nu såhär några dagar innan Lidingöloppet är det dags att börja ladda och peppa inför loppet. Planen från början var att springa ett lugnt distanspass i lördags och sedan en kortare intervallskörning på måndagen och bara ett löppass på onsdagen, för att göra en slutlig check av klädsel och utrustning. Nu har jag väl inte så mycket utrustning på mig men känns bra att säga så.. täcker man allt.
 
Nu blev det inte riktigt som planerat och distanspasset flyttades till söndag kväll och det lugna passet fick lite högre tempo än tänkt. Resultatet är jag mycket nöjd över men kanske inte det lämpligaste inför en tävling... lopp (tävlar ju inte direkt förutom mot mig själv). Men sedan så har jag då sällan gjort allting rätt by the book inför mina lopp. Köper kläder på plats som jag använder och äter helt fel. So far so good så vi hoppas på det bästa.. kanske känner jag mig själv bra.. eller så behöver det inte alltid vara så som alla säger. Efter några år och flertalet lopp så börjar man få in en viss vana till det hela, känner sig själv och fått in en viss rutin.
 
Men några löppass blir det inte under veckan utan nu blir det vila fram till loppet. Lite cykla till jobb och kanske någon längre kvällspromenad kan man väl ta men nu får kroppen vila. Att vila sig i form har fungerat ypperligt för mig förr. Göteborgsvarvet detta året blev en lång vila som träning och det gav utdelning då jag lyckades ta mig runt på 1 timme och 45 minuter. Matmässigt blir det lite försök till att göra mig marginelt lättare. Så måndag t.o.m. onsdag blir det mer kolhydrater och större portioner till lunch och mindre portioner och ytterst lite kolhydrater till middag. Men från torsdag och fram blir det normalt med mat men det ska finnas kolhydrater med. Egentligen tror jag inte det kommer göra någon större skilnad fram till lördag men som med mycket annat spelar det psykiska in mycket. Speciellt för mig som tycker de här loppen är fantastiskt roliga och antagligen engagerar mig alldeles för mycket i dem och under alldeles för lång tid.
 
Men idag blir det vila. Det blir nog revben och coleslaw (sallad (internt skämt)) till middag och har lyckats med att även införskaffa lite nytt till PS3:an så man hamnar nog där efter middagen. Fast en promenad vore iofs förbaskat trevligt..
 

Kommentarer
Postat av: felicia

åå den där köttbiten såg sjukt god ut :D

Svar: Revben är fantastiskt gott!
Pierre

2012-09-28 @ 23:05:03
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0