En alldeles egen liten PT?

2013-02-2615:55:00

För en lång tid sedan så var jag på gymmet och såg en liten box med texten "Boka fri LifeStyle by Actic konsultation". Det lät intressant och varför inte så det plitades ner lite info på en lapp och slängdes ner i lådan.

Strax därefter blev jag kontaktad av en av gymmets PT och en lång e-mail konversation bröt ut med att hitta det mest optimala tillfället att träffas på. Efter många mail blev det slutligen både tid och datum spikade och därefter följdes en lång väntan på att äntligen få veta vad detta LifeStyle handlar om.

Det blev intervju, det blev mer nedplitat på papper och det blev introduction till LifeStyle. Efter mer diskussion och mer presentation av mig själv, vem jag är, vad jag tränar, vad jag tränat och mina mål kom vi fram till att PT timmar nog vore optimalt för mig. Någon timma med PT med jämna mellanrum för bättre specifik träning för både löpning och allmän styrka. Någon som kan räta in mig på rätt spår och kan ge lite feedback och förslag på andra träningsformer så man får testa på lite nytt och kanske hitta bättre träningssätt.

Sagt och gjort, inget bestämdes! Jag var där för att få mer information och ville fundera på saken. I ärlighetens namn tycker jag att det är svindyrt för en PT timma men det kan det ju vara värt om det innebär att ens träning markant kan förbättras och man kan nå sina mål på ett bättre, snabbare och skadefritt sätt så ja.. Då kan det få kosta en liten slant. Kan man punga ut med flera tusen på utrustning och kläder så borde man väl kunna slänga upp lite slantar på bordet så man använder dem på rätt sätt också. (Förutom kläderna då.. jag vet hur man använder dem). Ska bar fila lite på.. eller ja.. tänka ut hur många timmar som kan kännas vettigt att ha och hur man tänkt fördela dem. Men det blir nog ett försök på PT.


Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Men åh, det som är så bra med pt! Tycker verkligen att du skall unna dig någon timme, kanske det inte behövs så många? Nu vet jag iofs inte hur duktig du är på träning, men det är alltid bra att få lite hjälp, tips på nya saker med mera.

Svar: Jo, har investerat i några timmar nu så jag är klart uppe för att testa på det. Inget avfärdas förrän det testats. Just som du säger, få lite tips och råd från en ny vinkel, den proffsiga. =) Och tack för du svarade på detta inlägg, läste nog för första gången min rubrik och insåg hur skumt det lät. Helt fel.
Pierre

2013-02-27 @ 12:39:40
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Josefin Sjöberg

ååh, jag vill också ha PT... hur mkt kostar en timme på actic?

Svar: De hade lite olika priser beroende på hur många du köper. Fick listan per mail så kan skicka den till dig.
Pierre

2013-02-27 @ 20:47:10
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0