Energi minus?

2013-02-1310:11:52
Energi minus? Check!
 
Kände inte riktigt av det när jag fixade hemma nu på morgonen och sen cyklade bort till gymmet men eftersom jag kört på samma vikter nu ett tag och ja, jag vet att man bygger inget om man går på underskott men tänkte man kunde få leka lite med de tyngre leksakerna ändå, mer som en variation. De lite tyngre hantlarna har små pappersetiketter på sidorna med dess vikt på, men de har på alla, utom ett par tror jag, ramlat bort. Så för att spara tid får man leta omkring (för de ligger ju inte på rätt plats heller, någonsin!) så man får ta och leta upp ett par som verkar rätt och räkna på antalet skivor och se om man kan hitta rätt hantel den vägen. Borde ju vara hur lätt som helst att fix med en vit penna eller liknande. Tänkte be dem ta en titt på det när jag gick därifrån men hittade ingen i receptionen, får ta det nästa gång. Iallafall, 30 kg hantlar blev det till bröstpress och det gick utmärkt. Ryggen var inte lika toppenglad på mig att lyfta dem med dåliga vinklar men det gick.
 
Därefter blev det biceps/triceps och en ökning där också. Har ofta kört skivstänger med vikter redan på med dess vikt angivet på sidan. Perfekt, slipper man slänga ihop ett eget paket men de går bara till en viss gräns och jag skulle självfallet ha en tyngre så blev till att sätta ihop ett själv. 37,5 kg. Det är nu man började känna att kroppen inte hade den energin som behövdes. Kände mig energi- och orkeslös. Kanske inte det bästa efter ett löppass kvällen innan och en kanske lite för liten portion middag. Jag vet, bättring!
 
Men övningarna genomfördes och därefter blev det varierade axellyft. Latsdrag hoppade jag över då jag fortfarande får sketnaont i mina händer av förhårdnaderna och sista övningen skippades också p.g.a tidsbrist. Ville hinna med lite squats innan ryggstrech och dusch.
 
Squats.. återigen trötthet i både lårmusklerna efter löppasset och för lite energi i kroppen i helhet. Men tog det i mer omgångar istället så 50 x 3 blev det och sen strech. Ska bara nå upp till 1200 stycken så blir det återgång till mer överkropp istället. Nu har jag 350 stycken kvar. Ska man ta resten nästa gång så det är gjort?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0