Fredagspass

2013-02-2210:33:55
Jag ser ljuset vid världens ände! Ja.. det börjar bli lite ljusare när jag beger mig hemifrån mot gymmet. Men detta lilla sken piggar upp så mycket när man ska ut i mörkret och det är iskallt. Att faktiskt se att det börjar bli ljusare och snart snart kan man cykla utan ljus på cykeln. Sedan även utan en massa andra plagg som man har på för att hålla värmen innan man kommer in igen. Idag var det extra kallt. Drog min buff över mun och näsa för att hålla mig lite varmare.
 
Idag är det fredag (whoopwhoop) och det innebär kabelfredag (låter fortfarande lika illa). Men jag ändrade om lite idag. Inte så välplanerat som jag kanske hade hoppats på men lite iallafall. I efterhand känns det som det tog bättre än tidigare och fokus blev mer på triceps.
 
Började med chins. Orkar inte alltför mycket just nu, lite för tung, lite för klen, men en 3-4 stycken åt gången funkar. Därefter blir det negativa så mycket det orkas. Växlar med chins och dips när man ändå är vid ställningen. Dips är najs, fler muskler och roligare övning.
 
Återgick till cablecross bröstpress. Därefter tricepspress med kabel, utåtrotationer, drag till hakan och därefter axellyft fram, cablecross. Under de sista övingarna körde jag pullups mellan seten. Kändes som man pumpade ut musklerna rätt bra idag ändå. Eller energin tog slut åtminstone. Sedan är man inte lika trött i armarna som man brukar vara i början när man tränar. Vet inte det beror på att energin tar slut före musklerna eller om all träning gjort att man är mer van vid det.
 
Efter träningen blev det snabbt till arbetet och äta knake. Varje fredagsmorgon, en knake och senap. Mmm, fredag.
 

Kommentarer
Postat av: Knölvalen

Tummen upp!

2013-02-22 @ 15:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0