Frysdisk sönder?

2013-02-1214:09:33
Igår tänkte jag vara duktig. Skrev ner en planering för lunch och middag fram nästan två veckor. Fram till nästa fredag hade jag fått ihop ett schema för rätter till unch och middag och allt skulle inhandlas igår (måndag) och det mesta tillagas också. En inköpslista skapades och vi körde iväg för att inhandla allt. Det mesta lastades ner i vagnen men alla frysdiskar var tomma. Det var renovering av deras frysar under halva veckan så.. allt gick dessvärre inte att köpa in och det blev en del rätter som fick vänta till senare tillfälle. Lite synd när man nu planerat så fint.
 
Men det blev lite lagat iallafall. Först middag, sedan blev det tacogratäng och falukorv i ugn med potatismos som blir både lunch- och middagslåda för någon dag framöver. Tror dock det behövs en liten sallad on the side till gratängen.
 
 
Imorse blev det crosstrainer på gymmet. Hörlurarna kom med även denna gång och det är rätt trevligt att lyssna på morgonnyheterna medan man tränar. Fortfarande är 30 minuter med crosstrainern väldigt segt och tråkigt. Tv:n hjälper väl lite men.. ser fram emot när jag blivit av med lite mer av överflödiga delar av mig så blir det kortare tid på crossen och mer tid på core träning på morgonen. Nu får den en tid av 15 minuter som blir plankan och ryggresning i någon sån där maskin.. eller mer ställning. La på 5 kg på bröstet så får man lite mer utveckling av träningen. Haft 15 kg innan och är sugen på att hoppa på det direkt men vet att det bara blir smärta så.. 5 kg blir bra tills vidare.
 
Plankan blev det sammanlagt 7 minuter. 2+2+1,5+1,5 min. Svider lite i musklerna efter 2 minuter. Känns skönt med en utveckling av magmusklerna så vi fortsätter med detta och som tidigare nämnt, senare blir det mindre cross och mer fokus på mage och rygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0