Göteborgs Seedningslopp - Tider

2013-02-1317:39:00
Tog precis lite tid att läsa på om seedningsregler och tider för Göteborgsvarvet. Nu har grupperna inte bestämts än så jag har tittat lite på 2012 års uppdelning. De seedningstider som baserades på för det loppet är bästa resultat under 2010 och 2011. Under 2012 hamnade jag i startgrupp 5, antagligen på min tid från 2011 som var på 1:44:41. Lite tur där då gränsen gick på 1:44:47 så varje sekund räknas!
 
Om tiderna kvarstår för 2013 är min bästa tid av 2011 och 2012 fortfarande 2011 (då 2012 gick på 1:45:07, man håller ju tempot och ja.. ingen utveckling där inte). Så om gränserna kvarstår och inte bättras på så behåller jag grupp 5, annars hamnar jag på grupp 6 antagligen.
 
Så seedningslopp då, min chans att bättre på min startgrupp. För att eventuellt garantera min grupp 5 så bör jag komma in på runt under 45 minuter. Har jag tur kan det gå. Vill jag däremot försöka kunna avancera till en bättre startgrupp, som borde bli 4, så måste jag springa seedningsloppet på runt 43 minuter. Att förbättra mig från 47 till 43 på så kort tid.. njae.. tveksamt men vi gör väl ett försök. Ska jag lyckas med det så är det betydligt mer löpning framöver, mer intervaller (eller då fartlek kanske iom kylan) och mer kuperat för att stärka benen. Sen ska det vara perfekt laddning för loppet. Min bästa tid någonsin på 10 km är 42 minuter och några sekunder och där har jag varit en gång och annars runt 45 så.. måste nästan se försöket som ett sikte på personlig bragd. Ingen press.
 
För er som vill räkna lite själva. Om ditt resultat på seedninsloppet blir 47 minuter eller högre så multipliceras detta med 2.45. Om din tid blir under 47 så multipliceras detta med 2.3. Så sikta på under 47. Mer information och tabeller finns på Göteborgsvarvet seedningssida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0