Gött när det går smidigt

2013-02-0420:14:09
Måndagen började sådär perfekt smidigt som man alltid kan önska sig. Lite segt att stiga upp men när man väl lämnade sängen så var man ändå rätt så pigg. Kvällen innan hade väskan packats, kläderna lagts fram, frukosten (yoghurtsmoothie) fixats och ställts i kylen och glas plockats fram. Så igång med kaffemaskinen och hälla upp frukosten i glasen, kaffet bryggs i kopp och kläderna dras på. Några minuter senare är allt klaffat och klart. Sedan bara sista fixet med tänderna etc och sen iväg till gymmet.
 
 
Eftersom jag körde på med armhävningar kvällen innan skippade jag bröstpress och gick direkt på biceps/triceps och sedan följde vidare med mitt vanliga pass. Blev då klar tidigare så smet bort till mattorna och körde knäböj som då tillhör utmaningen som påbörjades i fredags på jobb. Hade gjort 20 i fredags men tänkte att det får ju läggas till en del. Blev ytterligare 180 stycken så 200 jämnt kunde rapporteras in. Sweet! Många som är igång med tävlingen så det triggar på, kan inte vila så mycket utan måste hålla igång med något av allt.
 
På eftermiddagen efter jobb så svidade jag om till löputstyrsel och slängde iväg mig på en lugn löprunda innan middag. Testade de nya handskarna och de var väldigt sköna. Plus på de! Dessutom bra med reflexdetaljer på baksida hand samt neongrön färg som lyste rätt bra även i lågt ljus, så det kändes som att man syntes rätt tydligt med bara handskarna. Lyckades passa in min runda mellan två regntillfällen! Ah, denna lycka!
 
Blev 12 km på 1:01:19 så det ger ett medeltempo på 5:02 min/km. Är jag nöjd med. Tanken var att ta det lugnt, inte pressa mig framåt utan springa bekvämt och i taltempo. Nu hade jag ingen att prata med men det kändes som man kunde diskutera något med någon. Kanske mat, var ju lite hungrig. Så 12 km till på utmaningen och kanske kan man dra igång löpträningen inför våren nu. Lär väl inte komma mer snö så.. lite mer rundor och sen får det bli intervaller. Tänkte programmera in supertusingar på klockan, det ska bli spännande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0