Kroppsonsdag (inte kroppsstrumpa)

2013-02-2515:38:00
Som nämnt, det börjar känns lite som man går på mer rutin än glädje på morgonen och oftast är det faktiskt roligare på fredagen då träningsupplägget är lite annorlunda. Det blir någon variation och det gör träningsmomentet betydligt roligare och något man ser fram emot. Men måndag och onsdag är rätt så lika och har väl blivit lite uttjatat. Men det är ett bra pass så vill inte förkasta det helt. Det är de passen som känns att det tar mest på mig.
 
Så någon form av variation i träningen och kanske något för mer styrka än bara muskelbygge. Så under övningarna denna morgon tänkte jag att man kanske kan slänga in ett pass med bara kroppen som vikt. Inga extra hantlar, vikter eller maskiner. Eller ja.. det som behövs för att man ska kunna utföra vissa övningar men det är mest bara ställningar. Men vill inte byta ut det helt heller så tänkte att varannan onsdag, med start denna, ska jag köra med enbart min kropp som vikt. Så behöver nu inspiration till vad man kan ha för övningar.
 
Det jag tänkte är att fortsätta med chins och dips. Tycker de fungerar utmärkt och tar på ett par muskler och inte bara en. Armhävningar är också en bra övning som jag kan köra på. Behöver också få lite fler för utmaningen på jobb som smått verkar ha stannat upp just nu. Kanske även burpees. Tänkte man kan ju variera och göra vad man känner för. Ska ju vara kul också! De har även hängt upp lite rep och andra verktyg man kan använda sig utav för att få mer balanstärning också. Aldrig testat på det så det kan man nog tänkas leka med. Så det ska bli intressant vad man kan åstakomma!
 
Här finns massvis med förslag på övningar. Nästan där!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0