MalmöSimmet - Anmäld

2013-02-1514:54:00
Då var man även anmäld till MalmöSimmet som går av stapeln den 3:e augusti. Passar man på nu att anmäla sig innan sista februari och är bland de 150 första så blir det halva priset på kalaset. Mycket fördelaktigt må jag säga. Har lyckats passa på några sådana erbjudanden nu och iom så pass många lopp man ändå anmäler sig till blir det en riklig slant i slutändan. Missade dock för en då jag trodde den krockade med annat lopp.. miss där men men.
 
MalmöSimmet är open water simning i västra hamnen i Malmö. Antingen 1 eller 2 km på antingen medel eller snabb grupp. Förra året var första gången den gick och jag anmälde mig självfallet då det verkade som en rolig grej. Inte alltför många deltagare så väldigt behagligt. Tog då 2 km snabb och kom in på 32 minuter och 34 sekunder. Väldigt nöjd med den tiden. dock kunde jag inte prestera lika bra under Malmö Triathlon några veckor efteråt då det handlade om 1.5 km simning.
 
I år är MalmöSimmet dagen innan Malmö Triathlon så vet inte om det är en bra eller dålig grej. Bra är att man får simma dagen innan, man får en känsla för vattnet och ja.. kan väl kalla det bra uppvärmning. Det dåliga är om man tar ut sig för mycket och inte orkar prestera optimalt dagen efter på triathlonet som för mig är viktigare. Få se, kommer man igång med simningen ordentligt nu och har fått upp ångan ordentligt fram till dess är 1.5 km dagen innan inga problem alls.
 
Måste säga att simma open water med våtdräkt och lite gott och blandat tillbehör är så mycket roligare än i bassäng. Större yta, roligare vatten, bättre natur och slippa glida fram och tillbaka om och om igen. Kan redigt rekommenderas att prova på om man inte gjort det innan. Våtdräkt rekommenderas också, man får mycket bättre läge och det går fortare att simma. Det blir roligare helt enkelt. Även om våtdräkt i sig är lite besvärligt. Tips, gå inte upp i vikt och ha kvar samma våtdräkt.. man ser verkligen ut som en säl! Havet har en hel del vågor när det blåser så är man osäker så börja i en mindre sjö eller liknande. Men våga hav, det är fantastiskt! Även för mig som avskyr maneter.
 
Bilden är från Malmö Triathlon förra året. Körde Malmösimmet själv så ingen där att ta bild på mig. Så annan mössa men annars så simmar jag väl ungefär desamma, det är samma område och sträcka så väldigt likt. Japp, man ser ut som ett fån när man letar luft och japp, jag sträcker ibland på mig alldeles för mycket när jag letar luft. Behöver inte vrida på mig så mycket så iom att jag hade en under triathlonet som kudne ta lite bilder fick jag en bra bild på hur jag simmar och har försökt ändra och bättra tekniken efter de.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0