Massage - modern accepterad tortyr

2013-02-2613:53:19
Tisdag morgon och crosstrainern står och väntar på mig. Skulle nästan kunna anta längtar. Kommer dit vid öppning och byter snabbt om och beger mig ut till den ivrigt väntande crossen och ännu en liten del av Stargate Atlantis (som jag förövrigt redan sett på så ingen direkt skada där ändå). Jag hoppar upp, ställer iordning allt, pluggar in hörlurarna och trampar på lite för att ange tid och annat mycket viktig information. Ställer in frekvensen för ljudet och sätter igång med mitt pass och på med hörlurarna in i öronen.
 
Vafalls!?! Det kommer ljud från vänster lur men inte höger. Det fungerade ju igår! Vrider och har mig lite på kontakten, stänger av och slår på igen.. fortfarande vara ljud från vänster. BLAST! De är ju nya, jag har ju pratat så gott om dem, de har ju fungerar så bra.. varför händer detta?! Varför kan jag bara inte få ha ett par hörlurar en längre tid utan att de går sönder. Förbaskat.
 
 
Inte mycket att göra åt så jag pendlar på så gott jag kan och genomför mitt 22 minuterspass på crosstrainern till galaktisk oreda, nanoteknologi och dålig humor på Tv6.
 
Därefter följer planka och ryggresning. Plankan körs som senast beskrivet youtubeklipp fast första rundan körs två på raken utan paus, så 7 minuter. Sedan ytterligare 2 omgångar á 3.5 minuter och sist 2 minuter som sammanlagt blir 16 minuter planka. Börjar återigen undra om jag gör något fel. Det är armarna som protesterar vildast så något gör jag nog inte rätt. Jag svankar inte så lite lost på tekniken isåfall.
 
Ryggresning blir 3 x 15. Första två omgångarna med 5 kg vikt och avslutar med 10 kg. Fortsätter ta det lugnt och sakta öka vikter.
 
Har under dagen även lyckats med att få massage. Påpekade mina problem med ryggen och axlarna och jodå, det tog hon tag i. Bokstavligen. Hon har varit med förr och både fingrar och pinnar trycktes hårt in mot mina muskler. Tur man tål det för ja.. oohh.. smärta. Men nu såhär i efterhand känns det bra, redigt bra! Fick tips om att strecha sätesmusklerna för ryggproblemen så ska införa även detta i mitt strech"program" på morgonen.
 
Som ni kan se har jag även gjort en mindre insats på sidan nu också, så ser väl lite mer välkomnande ut. Jag fortsätter vid annat tillfälle men ska nog bli fint det här i slutändan!

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

yey! Ett härligt Pierre-smile i headern :D
Säg till om du vill fota lite träningsbilder någon dag ;)

Svar: Jepp! Fin bild tagen av tösen när jag sprang Aquathlon på Playitas. Absolut, kan vi ta och springa eller något annat. Simma, sticka ner till gymmet, så mycket man kan göra! =)
Pierre

2013-02-27 @ 20:44:05
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0