Med kroppen som vikt

2013-02-2713:39:00
Vaknade upp i morse och tittade ut. Frost, frost överallt! Såg ut att vara en sån där hård jäkel också som sitter stenhårt på bilrutorna. Tur man tar cykeln som stått inomhus över natten. Kan man ta bilen sen när det töat bort.
 
Lyckades återigen att komma till gymmet precis innan de öppnar.. I'm on a roll! Vet inte vad jag gjort men varje morgon på sistone känner jag mig pigg, jag lyssnar på nyheterna och stiger sedan upp, gör mig iordning i lugn och ro, äter frukost och kommer iväg i god tid och är på plats vid helt rätt tid. Innan har jag  varit så trött att jag satt på mig yoghurten och ätit skorna innan jag hoppat upp på brevlådan och cyklat iväg. Men det fungerar finfint nu. Antingen så är man lite piggare för regelbunden träning eller lägger sig i rätt tid eller bara att man är regelbunden. Samma tid varje morgon, kan ligga något i det. 
 
Passet idag var något lite halvhittepå. Behövde komma iväg tidigare och jag har länge velat göra något annorlunda från mina vanliga pass och så blev det. Började med 5 minuter på roddmaskinen. Värmde upp rygg, ben och armar. Därefter tänkte jag göra ett drastiskt försök på thrusters som finns med i min utmaning, nu när ryggen är knådad och mörad efter massagen igår. Men det gick bara inte. Böja på knäna går men med hantlarna i var hand så känns det så fel att jag hoppade det. Vill inte riskera något.
 
 
Skuttade bittert bort mot en ställning vars namn jag inte kan komma på men man kan göra lite allt möjligt där varav jag idag valde chins och dips. 5 set chins och dips varierat. Chins blev en 5 reps första omgången och resten låg väl på runt 3. Inte jättestark men det börjar bli bättre. När jag inte orkar mer så kör jag negativa och bara håller mig kvar så länge jag kan. Dips går utmärkt på 5 x 10.
 
Näst sist körde jag armhävningar. Sammanlagt 80 stycken. Inte jätteimponerande siffra men var lite trött efter tidigare övning och satte upp mina ben på en bänk så man kom lite högre upp med benen, så hela kroppen liutade lite lätt framåt. Avslutade morgonpasset med strech av rygg, sätesmuskler och lite axlar/skuldror. Det hela tog väl kanske en 30 minuter, så betydligt snabbare än tidigare och tro det när det är få övningar men iofs med lite fler set. Men lite mer kroppsstyrketräning blir det nog i fortsättningen. Men kvarhåller varannan onsdag, så blir det lite kul inslag och variation i träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0