Slut på helg kroppj*vel, pumpa på!

2013-02-2510:30:38
Efter en helg med lite festligheter och fix hemma så blev det upp tidigt igen. Det är måndag, det är liiiite ljusare ute och det är dags igen för morgonpass! Var lite extra pigg idag så var på plats prick öppningstid och inte 5 min efter. Inte för att det gör sådan otrolig skillnad men personligen känns det bara bra att vara på plats i tid och inte konstant liite sen.
 
Började igen med chins och dips. Var lite nyfiken att se om man orkade med någon mer chins nu efter lite träning på det förra veckan och helgens vila men icke. Det var lika bra/illa som innan så det är bara att köra på. När jag sedan kom till att köra det  vanliga, bröstpress, bicepscurl, triceps etc etc så var kroppen inte alls pigg. Grinig var den och trött. Tog lättare vikter idag för att få en ny veckas mjukstart med lite fler reps per set men nope. Den var trött och tjurade emot. Men tji fick kroppen. Den fick köras slut ändå och mina triceps var inte glada efter all press.
 
Men det är lite kul att se.. ska försöka fixa någon bild också någon dag men har som sagt lite svårt att stirra mig blint in i en spegel med mobil i handen. Det känns bara inte rätt. Men ska se om man inte kan få ett par formbilder. Vore kul att ha själv också, jämföra med längre fram. Iallafall, när jag ser på just överkropp och magen exkluderad så kan jag inte minnas mig ha så pass framträdande muskler förut. Jag har tränat mycket förr men efter pass har jag inte sett så... ja.. muskulös ut. Däremot är styrkan inte alls i samma fas som förr så musklerna har växt men inte styrkan med den. Men sånt går ju att lösa!
 
En annan tanke som följt mig under morgonen är en mindre motvillighet att faktiskt åka och träna. Samma pass, om igen, med liknande vikter och bara samma samma samma. Så kan man göra något åt de? Passet känns ju bra så det är ju egentligen inget fel på det. Men vid sista övningen så fick jag en idé. Återkommer strax, ska bara ta och ta en andra titt på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0