Smooth smoothie

2013-02-0514:22:57
Uppe med tuppen, i med en smoothie med yoghurt och björnbär och hallon (drickyoghurt?) och en liten kopp kaffe! Sedan march iväg till gymmet. Score igen! På plats innan de öppnat och ännu bättre, öppnade dörren precis när vi kom dit. Fint ska det vara, självfallet när de gästas av så fint folk.
 
Mitt skåp (använder samma varje morgon) stod öppet och väntade på mig och efter en snabb skifte av kläder så hoppade jag upp på crosstrainern och körde sedvanligt 32 minuter till Oprah samt Tv4 nyheter och morgonsoffor. Det hann även bli lite Fran på trean..tror jag det är.. innan jag blev klar och gick ner för lite mag och rygg övningar. Påminnelse till mig själv, ta med hörlurar!
 
Nästan allt jag gör nu har något att göra med utmaningen på jobb, så även denna morgon. Plankan är med på listan och sammanlagt 60 min under två månader ska man samla ihop. Så jag körde plankan och varvade det med ryggresning på ställningen bredvid. Sammanlagt fick jag ihop 8 minuter planka. Första och sista gick på 1 minut men de fyra andra blev på 1:30 min.
 
Har lyckats med att gå ner 4 kg sedan jag kom hem från semestern. Träningen har varit ungefär densamma som den varit de senaste månaden/månaderna men kosten jag har sett över en hel del. Minskat portionerna och försöker undvika onödigt mycket onyttigt. Tänkte ju att jag skulle ta och höja vikterna för imorgon men eftersom jag går på ett kaloriunderskott så är det inte läge att försöka bygga muskler så kör vidare på uthållighet istället och bränna kalorier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0