Undrar om de rök från huvudet..

2013-02-2520:34:52
Jobbade klart, begav mig hem, gjorde sås och sen bytte om för en löprunda. Jag måste ut oftare än såhär och springa om man vill bli bättre. Just nu blir det som bäst en gång i veckan och det blir man ingen sprinter på!
 
Babysteps, vi kommer tillbaka i babysteps. På en kant. På med skor och ett plagg mindre (har tidigare blivit så varm så kändes som jag haft på mig alldeles för mycket plagg på överkroppen). Så begränsade till lager 2 och vindjacka över och jodå, det blev varmt de också. Skippade mössan men hade handskar på och sprang iväg, mot nya äventyr.
 
Satte av i lugnt tempo, eller ja.. ett behagligt tempo som kändes bra utan större stress eller ansträngning. Detta resulterade i första kilometern på 4:44 minuter. Hmm.. kanske inte är så pjåkigt ändå. Fortsatte iväg och tempot höll sig uppe ett gott tag. Den började inte sänkas ner mot närmare 5 min per km förrän vid 7 km. Egentligen vill jag ju kunna hålla samma tempo hela vägen minst milen men som sagt, min träning har varit högst sporadisk och man ska ju inte förlita sig på gamla bragder om man börjat få soffamönster på kroppen.
 
 
Men vid 7 km var det dags att springa hemåt och därifrån är det lite mer uppför. Där var också ett sånt fantastiskt parti som är mellan ansvarsområden så just där... var det is. Blankis! Så försökte springa så gott det gick men slutligen blev det mest glid och en massiv rädsla att bryta benen eller värre. Så letade mig ut i snön och sprang där sista biten innan den fantastiska svarta asfalten gjorde entré i mitt liv igen.
 
Tempot gick ner ett snepp till för att sen öka till ett litet snitt på runt 4:50 tempo resten av vägen hem. Måste säga att jag är nöjd med rundan ändå. Dock är den lika bra/dålig som sist och gången innan de då jag inte springer så ofta. Så lite skärpning där. Morgongymmet har jag fått igång nu och leker runt med och har mig med diverse planeringar och idéer för att förbättra och göra det roligare. Så den är nästintill självgående nu, så då kanske jag kan försöka lägga mer krut på löpningen.
 
För någon tid sedan la jag in supertusingar på min Garmin, så på onsdag tänkte jag att det får bli dags för lite kvalitetsträning igen. Så länge vädret är fint.. blir de snöstorm med meteorregn håller jag mig nog inne ändå. Sa någon simma?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0