Ut i snön med dig!

2013-02-1221:00:26
Ja, så tänkte jag lite för mig själv när jag satt på jobb och tittade ut genom fönstret. Borde ut och springa mer och även om det snöar lite så ser det ju fantastiskt trevligt ut ändå. Kallt var det dock, men ut skulle jag. Så jag cyklade hem och tösen hade varit snäll nog att fixa uppladdning inför löprundan. Temla! Nom nom. Det är gott men jag ser inte hypen bakom det hela. Men den slank ner och efter ett snabbt ombyte kom man iväg med tösen bredvid på cykel. Vi försvann tillsammans ner till stan så fixade hon lite och jag sprang vidare en runda och sedan så hem igen. Tanken var en lugn runda men iom att hon cyklade bredvid och vi började med 3 km nedför och det satte ett lite högre tempo än tänkt. 10 km blev det i lite lätt snöyra och kyla med en sluttid på 48:01 vilket ger ett tempo på 4:48 min/km.
 
Måste säga att det överraskade lite. Positivt dock. Ska jag bara bättra på det lite på en månads till seedningsloppet så man kanske kan ha en chans till en bättre startgrupp. Ska under 45 min på 10 km och ja.. ner mer än 3 min på så kort tid. Ingen omöjlighet men få se, ska inte ge upp redan! Är inte alltför sugen på intervaller när det är så pass kallt ute. Hinner svalna alltför snabbt mellan intervallerna. Får köra lite fartlek och ut på mer kuperade banor med mer backar. I have a plan!
 
Nedan är ett utdrag från min sida på Garmin med lite info från passet. Riktigt bra sida med statistik från löppasset eller vad man nu gjort. Håller reda på ens bästa tider och prestationer också och mycket mer. Rekommenderas om man letar pulsklocka och gillar Garmin. Borde ta och springa ett maxpuls test någon gång framöver. Första diagrammet är nu också bytt mot hastighet istället för tempo, tycker personligen det blir lite tydligare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0