Utmaningen - Uppdatering

2013-02-2719:02:23
Så, nu har det snart gått halva tiden för utmaningen på jobb. Slutet på mars är deadline och vi närmar oss slutet på februari så jag tänkte att en liten uppdatering kanske vore på sin plats.
 
 
UtmaningGjordaAvklarat
1000 Pushups 480 -
75 Burpees på 7 min - -
5 reps minst 75 kg bänkpress 5 reps 80 kg KLAR
Cykling 8 timmar 8:00:00 KLAR
Löpning 80 km 49 -
löpning 5 km under 25 min 22:13 KLAR
Deadlift 5 reps 110 kg - -
60 min planka 70 KLAR
Simning 4 timmar - -
Squats 1200 st 1200 KLAR
40 reps thrusters 10 kg hantlar 1 set - -
 
Lite mer avklarat nu sen sist. Gjort mina squats, jag har cyklat mina 8 timmar och jag har slutför min timma planka. Plankan kommer dock fortsättas likaså cykling. Lite fler armhävningar gjorda, så sent som imorse. Löpningen har fortsatt så smått och ska, enligt plan, bli ytterligare en mil eller så ikväll. Fredag blir det också runt milen tror jag så kanske inte når helt upp till 8 mil på fredag men nästan. Så inte mycket kvar!
 
Simningen borde jag ta tag i av så många anledningar så kanske kan titta på de nästa vecka. Problemet är att är man en aktiv människa så är det många händelser året om och det blir möten hit och möten dit. Det brukar hamna efter jobb och då är kvällen rätt så spikad. Fokus ligger mer på löpning nu då loppen börjar närma sig men ska nog utan problem åtminstone hinna med 4 timmars simning innan mars månad är till ända.
 
Deadlift och thrusters som också finns på listan ser det mörkt ut. Var på massage igår och fick ryggen rätt så uppmjukad och det kändes som det blev lite bättre. Får ge det lite tid men tog ett försök på thrusters idag men det vill bara inte. Det gör fortfarande ont och jag undrar om jag kommer kunna bli så pass bra att jag kan fixa iallafall en av dem innan mars månad är slut.

Kommentarer
Postat av: livetoday

TACK! och tack för tipset om twix!!! SJUKT gott efter 8,1 mil i spåret :)

Svar: Göttans! Kul att det gick bra för dig! Tror vi haft ungefär samma tid på spåret första rundan. Efter alla lopp så är snickers och liknande aldrig mera godis för mig, det är energi och äts enbart under långlopp. =)
Pierre

2013-02-27 @ 19:23:05
URL: http://livetoday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0