Utmaningen

2013-02-1613:46:00
Nu har utmaningen på min arbetsplats gått ungefär 2 veckor.. lite mer. Den ska fortsätta 6 veckor till fram till sista mars. Som tidigare nämnt är det ett gäng utmaningar man ska utföra och bocka av när de är gjorda. Det som framkommit i efterhand är att man kan fortsätta att göra mer än vad som krävs av utmaningen och den som presterat bäst får en extra poäng för denna "gren". Det fick väl mig att tappa modet lite på denna utmaning då jag känner att för varje gren är det någon som är betydligt bättre samt uppenbarligen kände till detta tidigare och har ett rejält försprång som de antaglien tänker stärka ytterligare under 6 veckors tid. Men jag tänker inte sluta utan jag ska åtminstone bocka av samtliga grenar och fortsätta på de där jag ändå redan tränar, så som simning och löpning. Plankan kom till i min träning tack vare detta så det är inte helt fy skam. Det har varit en inspiration för ytterligare insikter inom träning och deadlift kommer nog också att läggas till på mitt core program.. som ska bli ett core program och inte bara planka och rygglyft.
 
Men hur ligger jag till? Helt ok ändå får jag säga. Allt är inte påbörjat än men 2 avklarade, 5 på g med en av dessa snart klar och så 4 till att på börja varav 3 av dessa ska bara göras vid ett tillfälle, behöver inte samla på mig. Problemet är väl bara att de ska göras också. Men fan, jag är ju en stålmänniska, det ska inte vara några större svårigheter.
 
UtmaningGjordaAvklarat
1000 Pushups 400 -
75 Burpees på 7 min - -
5 reps minst 75 kg bänkpress 5 reps 80 kg KLAR
Cykling 8 timmar 3:40:00 -
Löpning 80 km 37 -
löpning 5 km under 25 min 22:13 KLAR
Deadlift 5 reps 110 kg - -
60 min planka 29 -
Simning 4 timmar - -
Squats 1200 st 1050 -
40 reps thrusters 10 kg hantlar 1 set - -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0