Vanemänniska?

2013-02-1410:17:01
igår blev det ingen träning på eftermiddagen. Istället blev det seminarie om pensionssparande. Jag har noll koll på den där djungeln och även om jag inte har full koll nu heller så hjälpte det lite att hugga fram en liten stig i allt snår. ska bli kul (ja, jag vet exakt hur skumt det låter) när brevet från Collectum kommer och ska ta en närmare till på det nu när man fått lite mer kött på benen.
 
Hemma så blev det lite avkoppling och lite unnande av popcorn innan läggdags. Känner idag att jag borde äta mer..
 
 
Morgonen bjöd på crosstrainer en 32 minuter till SG Atlantis. Redan sett alla avsnitt men då jag var tidigt på plats och det inte verkade vara något annat kul på tv så var det klockrent. Men hur kul det än är så är det fortfarande väldigt segt med 32 min på crosstrainern. Hann med 8 minuter planka efteråt (2+2+2+2) och ryggresning med 5 kg vikt. Funderar lite på om det nu är så tråkigt.. och jag längtar till att få mer tid till core träning.. så varför inte bara göra så? Ner i vikt kommer jag nog gå ändå, så kan börja så smått under nästa vecka att dra ner till 20 min istället och ha 25 minuter över till core träning. Borde jag kunna få in någon mer övning och stärka mage och rygg ytterligare. Känns som en vettig plan, göra det jag faktiskt vill och behöver.
 
Jättekul också att se vilken vanemänniska man är. Första gången jag gick till gymmet för att träna satte jag mina skor på en viss plats på stället innan man går in på gymmet. Samma ställe har jag placerat mina skor på varje gång jag är där. Lika så skåp. Första gången valde jag ut ett som kändes som ett bra skåp och har använt samma varenda morgon eller annat tillfälle jag varit där. Hur är det med er, har ni samma vanor eller ni växlar från gång till gång? Har sett andra på plats som också verkar ha samma skåp eller iallafall samma område varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0