Skidåkning och chili

2013-01-2910:36:04
Efter allt snöande så blev jag sjukt sugen på att köra lite rundor med längdskidorna så sagt och gjort, det bestämdes och bokades in! Så igår blev det två rundor på lokala golfbanan på ett av de sämsta spåren jag åkt på någonsin! Lite gräs jovisst men alla sandhögar och fläcker som mitt fäste glatt greppade tag i gjorde det inte direkt enkelt att försöka ta sig fram. Det gick, lite vingligt sådär men någon ska väl roa de andra... visst ja.. det fanns inga andra där.. bara jag och min vän som var lite väl ivriga att komma iväg. Men en timmes glidande och traskande blev det.
 
 
Väl hemma blev det matlagning för middag- och lunchlådor. Gjorde en rätt så god (om jag får säga så själv) chili con carne av eget hittepå och sedan en väldigt enkel men god korvgryta och pasta som blir lunchlådor. Chilin blev lagom stark och jag vet att kommande lunchlådor kommer bli saftigt starkare efter att den har fått ligga till sig lite. Hade lite, några fåtal, taco chips kvar från senast men frossade i tacos så de fick hamna på tallriken också. Nom nom. Hade inga vita bönor så det blev kikärter istället och sojabönor. Inte traditionellt men minst lika gott.
 
Men det är riktigt gött att storlaga mat så man har klart för ett par dagar framåt. Har någon rätt till som ska lagas så är veckan klar.. eller så var tanken, nu bir det under veckan man jag har måltid till torsdag fixade, igår! Söndagen var uppbokad nu men ska försöka så ofta som man kan att placera mig i köket om söndagarna och fixa mat för veckan, så får man mer tid till allt annat som ska fixas och donas med.. antingen de eller bara få chans att slappa.. och träna.. inte glömma, träna också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0