Nu samlar vi på plankaminuter!

2013-07-0113:29:00
Ha. Letade efter mina skor igår när jag skulle packa för gymmet. Hittade dem inte någonstans. Var i helskotta kan de vara? Efter många stenar flyttade kom jag äntligen ihåg var de låg. Frysen! De låg ju i frysen! La dem där i fredags, har något minne av att man kan bli av med lite oönskad doft om de får ligga i frysen ett tag. Vettefan om de fungerade..
 
 
Men mitt pass då? Jorå, det gick väla gött. Eller ja. Chins verkar jag ha fastnat. Är varken starkare eller svagare än senaste veckorna. Det blir ingen direkt utveckling där. Vet inte om det hjälpte att även köra latsdrag men kanske ska försöka få med det också igen.
 
Slängde på 15 kg och körde därefter dips. Där verkar jag också ungefär ha stannat upp men känns inte på samma sätt så farligt som för chins. Där har jag åtminstone lagt på en 15 kg från tidigare enbart kroppsvikt. Chins försökte jag slänga på 5 kg och det räckte för att man skulle hänga och dingla och spritta med benen i hopp om att komma 1 cm högre.
 
Bänkpress, la på så jag körde på 70 kg. Där kan jag nog stanna ett litet tag framöver tror jag. Orkade inte hela vägen upp till 10 per set så det ligger ju lovande till. Tog sedan militärpress som blivit ett nytt trevligt tillskott och fick med 35 kg på denna. Lite trött redan efter de andra övningarna som tröttar ut mig en del men fan, bara pressa.
 
 
Axellyft fram och åt sidan. 9 kg åt sidorna och 14 kg fram, inga direkta konstigheter. Ska nog inte öka på mer fram ialalfall för då blir det nog mer dåligt gung än faktisk muskelarbete. Sidorna.. kanske lägger till 10 kg som avslut eller drar på med 12 bara för att jävlas med mig själv. Lätt att säga nu.
 
Avslutade med shrugs. 37.5 kg hantlar och det är återigen greppet som tar slut snabbare än musklerna. De lär väl växa ikapp antar jag om jag nu sätter sådan press på dem. Önskar bara de kunde förvara de tyngre hantlarna högre upp så man slipper böja sönder sig!
 
Avslutade med plankan. 6 minuter totalt och inga sidoplankor, annars brukar jag gilla att vride och vända på mig under tiden men nu blir det bara rakt upp och ner planka. Har läst om andra som gör plankan i tid och otid och samlar på sig minuter i veckan och tänkte jag också ska haka på denna trend. Är alltid efter annars, hehe.
 
Så denna vecka ska det bli 40 min planka totalt. Det är 6 min om dagen vilket ger lite vila till söndagen med enbart 4 minuter. Men varför stanna där.. vi kör på så får vi se vad vi får ihop men minimi 40 min. Så, är ni på?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0