Årets första vurpa avklarad.

2013-03-1115:08:35
Helgens träning blev nog i minsta möjliga form. I lördags  var det tanken att jag skulle ut och springa. Men det blåste något så jivlar i det att jag drog på det ett tag.. sedan ett litet tag till. Sen fick jag lite annat att fixa med och sen börjar det bli nära till det att folk skulle komma över och kanske iofs inte är så bra att springa en massa och sen direkt knäcka upp en öl när man kommit hem. Hmm.. så det sköts på helt enkelt. Japp, lite taskig karaktär där men jag gjorde åtminstone burpees delen av utmaningen på jobb. 75 burpees på 7 minuter. Det gick men jag var helt slut efteråt. Här går man och tror man börjat komma i form men så får man en slap in i verkligheten igen. Men utmaningen satt, en poäng till mig!
 
 
Det blev lite livat på kvällen så söndagen blev det inget i motionsväg. Snö kom det också.. var i helskotta kom den ifrån? Vad för gott förde det med sig? Vafalls! Men måndag morgon var det uppe med tuppen, packa väskan och sätta liv i cykeln till gymmet. Kallt  var det. Redigt kallt och blåsigt självfallet. Lite trött i benen så cyklade halvlugnt bort mot gymmet. Nästan där skulle jag korsa en gata och bromsade in lite och svängde mot vägen. Swish och så låg man på marken med cykeln över sig.
 
Lyckades hitta en isfläck som hjulet stack iväg på. Kom snappt upp på fötter igen och ledde över cykeln och mot gymmet. Kände efter hur det hade gått och jo, knäet fick sig en liten smäll men annars verkar det ok. Lite öm om låret och smalbenet bara då cykeln kom över. Cykeln då? Jo, verkar ok förutom stänkskärmarna som halverats. Så får införskaffa nya innan det blir sådär slaskigt igen. Låsa cykeln och in och träna!
 
 
Blev chins idag igen, dips som vanligt och annan statisk övning för triceps. Gillar det statiska, det bränner så fint och intensivt. Ska läsa lite mer om de senare, hur bra det egentligen är. Därefter bröstpress och bicepscurl med mer repetitioner och statisk träning. Axlarna fick sig lite också och sen strech och klar för denna morgon. Efter duschen stack jag ut till cykeln och skulle cykla iväg men då hoppade kedjan av. Den hade fått en liten smäll den med och var nästan av vilket jag fixade det sista med att trampa lite. Försökte fixa på plats men det  var kallt, handskarna är klumpiga och det blir bara så mycket enklare om jag kan skruva av skyddet först. Så blev till att leda iväg cykeln så fixar jag kedjan ikväll och sen blir det skifte av stänkskärmar en annan afton. Ah, byxorna behöver tvättas också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0