Dags att simma stadigt?

2013-03-1410:52:14
Slängde mig upp på cykeln idag och tog det vääääldigt lungt och behagligt mot simhallen. Det hade kommit ny snö under natten (vafalls) och det kändes lite småhalt på sina ställen och min cykel och jag har inte råd med mer vurpor och skador. Men gick problemfritt. Insåg bara när jag väl kommit fram och hoppat av att genom den spricka som blev av när jag vurpa sist i stänkskyddet så har det skvätt både sörja och snö på mina skor och byxben så var lite semivit om benen när jag kom fram. Har köpt nytt men tänkte jag kunde invänta helgen att byta.
 
 
På plats innan öppning och i vattnet strax därefter. Tog det lugnt idag igen. Glömde klockan så kan inte få ut exakt data denna morgon som sist utan fick köra manuell räkning igen. Då det blir så många rundor kan det ibland bli lite rörigt med alla siffror i pannan så jag har ett litet knep. Har alltid med en vattenflaska som jag ställer vid innersta kakelraden. Sedan vid varje 10:e längd tar jag en klunk vatten och ställer fram den en kakelrad. På så sätt får jag hela tio tal genom flaskan och behöver bara ha koll på 1-10, brukar bli lite enklare. Inte perfekt, men lite enklare.
 
Började med 250 m bröstsim som uppvärmning och sedan 1000 m crawl i lugnt behagligt tempo till en sammanlagd tid på 30 minuter. Börjar lugnt. Vet inte om det är för lugnt men jag känner mig själv och jag kastar mig alltid in i saker och blir skadad, både bokstavligen och metaforiskt. Så då brukar jag få skador och annat och jag har varken tid eller lust för det så testar en ny vinkel och börjar simningen tidigare i år och lugnare. Kanske tar tisdagar och torsdagar för simning.
 
Visst ja. Om ni planerar att delta i något simlopp i år. Mås ås vara Vansbro antingen enskilt eller för Svensk Klassiker eller kanske annat open water lopp så börja redan nu att simma. Det är mycket teknik och man kan bli väldigt snabb och duktig på kort tid så tänk då om man börjar redan nu. Första Vansbrosimmet simmade jag 2-3 veckor innan och kom ändå in på en helt ok tid. Förra året simmade jag en hel del utomhus också men inga direkta jättemängder utan rätt så lite men kom in på 47 min på Vansbro. Hade nog bra strömmar de året. Men börja redan och ta gärna en titt på våtdräkt redan nu. Jag beställde min på Wiggle men det finns massvis med andra siter att kolla och pundet har gått ner väldigt mycket på kort tid så nu är det redig timing på att spara pengar. Så mitt tips är att redan nu kolla våtdräkt. Jättekul att simma ute med våtdräkt. Då får man även chansen att se så här sexig ut! (Taget vid min första Vansbrosimning, 2010).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0