En träningsfri helg

2013-03-0413:24:47
Helgen flöt på lugnt. I lördags blev det till att ta det lugnt hemma. Lite fix och plock som man brukar göra, vila lite, ta en promenad och se en film till kvällen. Söndagen blev det heller ingen träning. Firade att jag blev ännu ett år äldre med proteinfrukost (två kakor gjorda på äggröra/baconbitar med ett täcke av stekt ägg och dekorerad med en liten bit bacon på toppen). Smarrigt. Till detta följdes Vasaloppet på tv där det i år dessvärre inte blev ännu en svensk seger. Saknade lite att man själv inte var med och körde i år men gör en gott med lite vila från alla lopp.
 
Dagen firades lugnt och på kvällen njöts det av burgare på O'Learys samt film Django Unchained vilket jag kan rekommendera! Lite lång men inte så pass lång att man tycker det börjar bli jobbigt. Underhållande rätt igenom.
 
Så jag tog beslut på kvällen att unna mig en sovmorgon sådär en vardag. Inget gym denna morgon. Tyckte jag gott jag kunde vara värd. Fast jag gillar att cykla iväg till gymmet på morgonkvisten så vet inte om det är att unna eller ej. Men sova fick jag och vaknade utvilad och fräsch! Siktar in mig på att försöka hinna med en löprunda till kvällen istället. Mycket som ska göras denna vecka och många möten/träffar inbokade så vettefan hur allt ska hinnas med och med träning på det hela.
 
Så idag efter löppasset blir det nog till att laga middagar och luncher så man åtminstone inte behöver fixa med det också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0