Helg med toppavslutning!

2013-03-1719:56:29
Oh vilken helg. I fredags blev det PT timme, min första. Det var intressant. Vi hade haft en intervju där jag fick berätta om mig själv, lite om mina skador, lite om mina mål, hur jag tränar m.m. Sedan har jag även kompletterat per mail om just målen för framtiden, för året och för tillfället. Tänkte att det vore bra att se helheten samt just nu biten. Uppenbarligen var jag en utmaning då jag hade mycket på gång.. trodde jag var ändå lite mer inriktad. Mitt mål just nu är lättare och uthålligare. Målet på lång sikt är en helhetsstark kropp och uthållig för långdistanslopp inom löpning, cykling och simning. Inte alls spretigt.
 
Vi gjorde lite övningar och strech. Mest för att undvika skador som jag återkommer med årligen, slår aldrig fel. Så tror det kan vara bra att ta med sig framåt att träna lite mer på bålen och med benen för att stärka kring lår och knän. Var ett rätt så.. lugnt pass men tror att innebörden ger mer än ett hårt svettigt pass. Dock ska vi nästa gång nog sikta på hårdträning med kondition. Tror det kan bli bra. Ska bara besöka en naprapat först så ryggen blir lite gladare. Nu får det vara nog!
 
Lördag blev vila och idag söndag sprang jag Göteborgsvarvets seedningslopp i Helsingborg. Tänkte jag plitar ner en klassisk Race Report om det imorgon men kan berätta att trots att jag kände mig lite halvt hängig och siktade på runt 50 min så kom jag in på 44:53 vilket är bättre än på förbaskat länge. Gjorde mig mycket glad! Kändes som jag behövde en positiv känsla på träningen. Kändes helt rätt och behövligt. Gett mig mer energi att satsa hårt igen på träningen. Dock börjar det med paus imorgon bitti. Jag börjar bli sjukare och kommer nog försöka vila lite så jag inte brister ut i full sjukdom.
 
Har inte hunnit ta någon bild under dagen men känner att våren gärna får komma så kör denna för att påminna lite om att det är mer av det här vi vill ha nu. Inge snö, mer vår!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0