Oh, the ribs!

2013-03-0809:59:08
Mmm, har jag nämnt att jag gillar revben? Jag gillar revben. Så det blev revben igår. Mmmm, de e så gott. Styckade upp en stor bit revben till mindre portioner. Lät dem koka först i Guinness, lite svartpeppar, rosmarin och timjan. Kunde nog haft i annat också men det blev enkelt och gott. Efter 1 timmes kokning fick de svalna och sen vändas omkring i en marinad av honung, chili, soja, olja, salt/peppar timjan, rosmarin och ingefära. Skulle haft i  lite vitlök också men orkade inte fixa med det utan lät det stå ett tag och marinera och sen in i ugn. Prima! Saftig och dryg!
 
 
Imorse blev det till att vakna innan tuppen som vanligt. Följde senaste modet med att vara trött och seg. Kom upp senare än jag vill men iom att packningen var klar sedan kvällen innan och det ändå går hyfsat enkelt på morgonen så kom jag iväg och var på plats bara lite senare än vad jag vill. Hann ändå med det jag ville utan stress.
 
Körde chins och dips som första pass. Chins med lite närme fattning så orkade med en del mer. Testade även att köra på den nya fina lilla anläggningen som de smällt upp. Det finns ju hantag lite varstans. Men det blev till att göra alla rörelser lugna och långsamma. Blev det lite för fort (och det är inte fort) så gungar man lite och perfekt in vid knäna fanns det piggar och annat som stack ut. Så med lite rädsla att slå i knäna i dem så tog man det lugnt, men det är iofs kanske för det bästa.
 
Körde sen på som vanligt. Tog även och hade mer statisk träning för mina triceps i kabelmaskinen. Pressade på först med lugna långsamma rörelser men la sedan på mer och körde även statiskt i slutet av varje rep. Det bränner så förträffligt!
 
Måste säga att med rätt vinkel och ljus kan det se helt ok ändå, hehe. Mmm, lite ego får man va.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

I sin blogg får man vara precis så mkt ego man vill ;)

Svar: Självfallet =)
Pierre

2013-03-08 @ 22:20:33
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0