Seg vecka

2013-03-0609:36:53
 
Nu går det smått utför. En dålig vecka, en svacka, ett litet dip. Denna vecka har inte börjat väl. I måndags tog jag ledigt från morgonträningen för att ge mig en post-födelsedagsmorgon av lite extra sömn. På kvällen hann jag dock med ett litet löppass. 10 km på en sluttid av 48:36. Kändes tungt ett tag men gick sedan bättre i slutet. Men intrycket var ändå lite åt det missnöjda hållet.
 
Igår morse, tisdag, steg jag upp på morgonen för ett litet pass på gymmet för mage/rygg. Var trött på morgonen. Kom upp i tid ändå men kände mig inte alls pigg. Detta trots att jag lyckades lägga mig enligt önskemål. Hade iofs stått och lagat mat hela kvällen och haft mig men, kanske är det lite lathet kvar från helgens slappande. Men kom iväg, det var ljust och trevligt ute och kom till gymmet under accepterade former och tid. Upptäckte dock precis innan jag skulle börja träna att jag glömt duschcreme och schampoo. Det känns inte behagligt att inte duscha ordentligt efter man svettats lite så jag tog beslut att klä på mig igen och sticka till jobb. Det är mest mage och rygg som skulle tränas så bestämde att jag kör plankan hemma på kvällen istället, VILKET det också faktiskt blev. Dock 10 minuter men tror jag hittat bättre teknik nu så det sved bättre om magen än det gjort innan. Äntligen!
 
Så kommer vi till morgonen. Onsdag morgon. Klockan ringer och jag ska upp för att köra mitt första överkroppspass för denna vecka. Kroppen vill inte. Trött. Seg. Ovillig. Svider om ögonen. Nämnde jag trött? Slutligen kommer jag upp. Kollar klockan. Ungefär 10 min innan jag brukar lämna hemmet för gymmet.. usch, jag vill inte. Varför är jag så trött? Jag la mig i tid igår. Har sovit ut under natten men ändå så trött. De andra veckorna har det gått utmärkt, t.o.m blivit piggare kändes det som. Dagen innan (tisdag) gick det även om man kände sig lite segare. Börjar fundera på om det är kostbaserat. Jag åt bra och ordentligt igår men jag drogs med av en dålig spontan tanke. Igår var det ostbågens dag.. av någon besynnerlig anledning.. och då jag hade kvar påsen efter helgen så tog jag och åt ostbågar. Det var gott, det var mycket gott men inte så bra. Funderar på om den överdrivna mängden kolhydrater, fetter och så mycket annat kan ha haft effekt. Har ju annars dragit ner på kolhydraterna till kvällen och efter det har jag känt mig piggare på morgonen. Eller är det bara vanan som jag hamnat utanför som gjort mig trött? Vi får se vad som händer framöver, svårt att dra slutsatser på en enda händelse.
 
 
Men jag kom upp, fick i mig frukost och kom iväg. Även börjat igen med min PWO jag brukade ta innan träning innan. Det ska till en 3 veckors paus efter varje omgång på 1-2 månaders period. Körde uingefär 1.5 månader och sen haft paus nu i nästan 2 månader så. Tog en skvätt till frukost men det tar väl en dag eller tre innan man känner någon stor effekt av det.
 
Körde ett mindre pass på gymmet då tiden var lite knaper. Chins och dips, bänkpress och biceps-/tricepscurl innan lite strech och dusch. Kände mig trött och inte alls så pigg i musklerna men det kommer väl av att man är trött. Det kommer nog tillbaka igen. Fick ont i ena armen under bänkpress så kunde inte dra på ordentligt heller. Kändes som en muskel kom lite i kläm så förhoppningsvis gått tillbaka till fredag.
 
Gymmet har även utlovat en utökning av den funktionella styrketräningsdelen och förra veckan såg jag lite delar som kommit dit men idag stod det uppmonterat. Fräckt. Fick en redig schock när jag kom runt hörnan då det är en ordentlig pjäs de smällt upp där. Kul! Verkar riktigt rolig, får prova den ordentligt någon gång. Kunde dock inte låta bli att prova armgång. Resultatet? Njae.. inte som jag hoppats på. Är inte så mjuk och fin i lederna som jag trodde utan armarna klickade i vid olika lägen hela vägen fram så får nog mjuka upp mig lite mer. Känner mig som en robot.
 

Kommentarer
Postat av: Suz

Det där gymmet känner jag igen :)(arbetar iofs på Delphi främst men gästspelar ibland på olympen med) ska du med på spin of hope den 23:e?

Svar: Japp, det ska bli spinning den 23:e. Har dragit ihop lite folk så det ska bli redigt roligt!
Pierre

2013-03-16 @ 07:30:44
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0