Simpass nr 2

2013-03-2710:50:25
Eftersom jag bara har två timmar kvar på simningsdelen för utmaningen och veckohelgen antagligen kommer fylla varenda bassäng med barn och fritidsklasser tog jag tillfället att simma även idag. Så det blev simning igår, idag och blir imorgon också och då borde jag bli klar. Idag blev det 45 minuter så 1 timme och 15 minuter kvar!
 
Jag hade möte tidigt på morgonen så hade lite tidspress för träningspasset så blev 25 meters bassäng då den ligger närmre till. En hel hord med folk utanför dörren idag och väntade när jag kom och det blev ännu fler då de öppnade 5 min efter och det räckte för att få dit en mindre massa av människor som ivrigt blickade in genom glasdörren.
 
Bytte snabbt om och hamnade i plurret med alltför många andra. Men  vi fick plats men det blev lite trängre sen när fler hoppade i som ville simma lugnt och vi var majoritet av snabbsimmare. Men det finns stjärterum så ingen behövde bli översimmad. Alltid positivt.
 
Började med att värma upp, lite bröstsim och crawl. Försökte sen att minnas en video och övning jag tittade igår på sidan jag rekommenderade. Övningen eller rättare, placeringen av armen läste jag om här och försökte återskapa det idag. Var lite jobbigt att försöka vrida upp armen för precis som jag trodde försökte jag nå botten vid varje armtag. Men i slutet fick jag till det och tror faktiskt att jag höll en lite bättre hållning med armen än tidigare och utan större besvär. Försökte även att åter tänka på bensparken men det fick delas upp till två delar istället för samtidigt. Hoppas man gör rätt nu så man inte simmade rätt och vrider fel på en själv nu i tron att man rättar till tekniken. Självfallet blir själva övningen överdriven men när jag tittar på andra klipp på sidan med bra simmare ser jag både armar som är raka längst med ytan och de som sticker iväg ner mot botten. Synd att klasserna jag kollat på redan är fullbokade.
 
Där finns så många klipp och övningar man vill gå igenom. Verkligen jättemycket material att sätta sig ner med. Om ni missade så ta en titt här om simning intresserar.
 
Tog även och simmade med mina paddlar och körde lite snabba intervaller. Antagligen till ingen annans förtjusning. Men metrarna tickade på och jag simmade väldigt fort och avverkade många hundra meter, ja kilometer tills jag insåg att klockan var fortfarande inställd på 50 m bassäng. Dessutom missade den några längder så litar inte alls på vad den slutade på. Men 45 minuter och därefter bananas!
 
Idag är det nya tröjan på och man känner sig så fin i en knallblå ny mjuk och skön tröja! Redigt nöjd!
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

snyggt ;)

2013-03-29 @ 13:34:22
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0