Spin of Hope

2013-03-0210:46:00
 
Ride of Hope är ett cykellopp där man cyklar från Lund till Stockholm i olika etapper. Man kan delta i en del, två eller valfritt antal upp till hela sträckan som jag tror tar ungefär en vecka. Detta sker under sommaren och är en insamlig till barncancerfonden. Ingen tävling utan deltar i lag och cyklar i behaglig form tillsammans. Det hade jag velat göra någon gång men inte blivit tid till det än.
 
Som ett alternativ till de som kanske inte har en linjehoj eller tid eller ork för detta finns två alternativ om man ändå vill samla in pengar till barncancerfonden. Man kan bara donera pengar direkt dit eller så kör man Spin of Hope. Spin of Hope ordnas på flera olika gym runtom i Sverige så det finns nog något i din stad, ta en titt. Antingen så kan man hoppa in och cykla antalet önskade timmar som du själv vill, eller det finns ledig tid för, för 125 kr timmen som går till barncancerfonden. Eller så samlar du ihop ett lag som får en helt egen cykel som man sedan växlar med att hålla igång i 12 timmar för 1 500 kr. Kostnad per timme blir fortfarande densamma, 125 kr. Så är man 12 personer i ett lag kostar det 125 kr per person och man kör spinning en timme vardera. Är man 6 pers blir det 250 kr per person och två timmar spinning. Eller efter önskad ordning, det bestämmer man själv inom laget.
 
Så just nu håller jag på att samla ihop ett lag och har än så länge tror jag fått ihop 7 intresserade. Så om alla dessa kan så är det 5 till som ska letas upp. Här i Lund blir det den 23:e mars, en lördag, och det börjar 07:00 och håller på till 19:00. Jag tycker det är en fantastisk kul idé och jag hoppas jag får fullt lag.
 
För att sedan träffas alla så ska jag försöka få ett bord någonstans i byn till kvällen så kan vi alla träffas och umgås. Det som jag måste säga är en enorm bonus för mig just nu är att det är en sådan otrolig variation i folk jag känner som visat intresse. Från blande håll och folk jag inte träffat på väldigt länge så det är jättekul!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag trodde jag skulle vara iväg den helgen men nu ska jag inte det trots allt... Borde man kanske hoppa på? Cyklar gärna så tidigt som möjligt isf.

Svar: Tror nog det ska finnas plats kvar i laget. Jag skickar en inbjudan. Tider löser vi nog utan problem.
Pierre

2013-03-02 @ 19:59:04
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0