Busy week

2013-05-0813:59:02
Oj, nu har det varit lite tyst här på sistone. Det har varit en busy busy vecka. Efter Toughest i lördags så åkte jag iväg med ett gäng på svensexa och hade trevligt! Dagen efter skulle jag ta en lugn löptur men fick ta en promenad istället. Efter Toughest så hade jag fått en mindre svullnad i knäet som höll i sig i en dag eller så. Försvann så småningom men ville inte utsätta knäet för några hårdare slag med löpningen.
 
Sedan har jag haft fullt upp på jobb både måndag och tisdag och har inte haft någon möjlighet till att köra någon morgonträning. Måndagen efter jobb blev det snabbt hemom för ombyte och sen ut med Tess och Jenny på en cykeltur med sikte på 6 mil, vilket det blev i slutändan också. 6,2 mil. Hade en lite under 6 mils runda som jag hade planerat. En gammal runda jag cyklat på några gånger för något år sedan men tog fel i en sväng så med hjälp av lite andra vägar tog vi oss runt och hakade därefter på den ursprungliga rundan och kom slutligen hem efter en 3 timmar och 45 minuter ute. Blev en del pauser dock på vägen och  tog det lugnt i det behagliga vädret men snart tror jag det blir till att öka tempot lite, hehe.
 
Igår kväll skulle jag springa men fick flertalet ärenden efter jobb och lyckades få in en kort promenad innan läggdags. Imorse var det tidigt på jobb igen och lite trött fortfarande efter cykelrundan, blev off på sömnen där då jag kom hem betydligt senare än först tänkt. Så denna vecka har varit mer jobb än träning men nu blir det 2 dagar ledigt! Då ska det bli löpning under morgondagen och testa nya skor jag nyligen fixat, berättar mer sen. Men även en hel del fix hemma. Jag bor inte i någon villa än men har redan fått de där typiska listorna efter en. "Oh, har vi två dagar ledigt? Vila vore skönt och göra något kul men jag har den här listan med saker jag måste göra, då tar vi tag i dem". Suck. Blir väl att göra på fredag. Då ska jag vila inför lördag då det är Lundalopp! 10 km genom Lunds gator! 5:e året på raken. Ska bli skitkul1 Hoppas vädret är bättre än som det ser ut just nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0