En lat dag

2013-05-2212:37:40
Igår påbörjade jag som nämnt ett litet eget experiment. Att ta reda på hur mycket det kan skilja sig i förbränning vid olika dagar. Har fyra olika dagar jag tänkt testa och dag A, som jag så fint kallade det, genomfördes igår. Det innebar att jag tar bilen till jobb, jag tar hissen, sitter mest vid skrivbordet och när jag väl kommit hem så gör jag inte mer än som behövs, vilket blev mest soffa och tv men även matlagning och lite fix i köket. En lugn kväll helt enkelt.
 
Blev 13½ timme totalt som mättes. Så den tiden kommer jag använda för de andra dagarna också. Slutade på 1331 kcal som förbrukades. När jag tittade till klockan vid ungefär 3 timmar och 6 timmar så följde kaloribörbrukningen med på ungefär samma hundratal som timtal. Så vid 3 timmar lågdet på runt 300 och vid 6 timmar på runt 600. Snittet blir 98 kcal per timme men om man rundar av lite så kan man nog säga 100 per timme under dagen. Tror att sista soffliggandet sänkte medel lite.
 
Men detta är en mätning på en dag på en person så kan inte dra någon slutsats av det alls. Men man kan nog jämföra efteråt när alla andra mätvärden och typer av dagar är klara. Sedan vet jag heller inte exakt hur Garmin mäter så ska ta och kolla om man kan ta reda på det. Om det är tänkt att vara en total mätning baserat på en grundförbränning samt baserat på puls, kroppsbyggnad och distans. Eller om det är en mätning utan hänsyn till en grundförbränning vilket känns mer rimligt. Annars åt jag defintivt för mycket igår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0