Jaha, nacken vill vara med?

2013-05-2410:00:10
Har ju vaknat upp senare på sistone och helt missat klockan. Har tyckt att volymen var alldeles för låg så igår kväll så tog jag och höjde den lite grann. Det hjälpte uppenbarligen inte. Halv sex nyheterna var återigen prick sex nyheterna och jag fick snällt ta mig upp och snabbfixa frukost och det sista av packningen jag inte orkade med kvällen innan. Alltid får man sota för detta. Precis innan jag skulle sticka insåg jag att mitt hänglås är i en väska som inte är hemma just nu så det blev morgonjakt efter ett lås och slutade med att jag fick låna ett. Mitt reservlås ligger självfallet i väska.. där mitt hänglås ligger i.. som inte är hemma. Suck.
 
Men fick en 40 min på gymmet iallafall så helt tossigt var det ändå inte. Min nacke är stel och mina armar och axlar har resig träningsvärk. Antagligen efter onsdagen samt cyklingen igår. Vad gör man åt detta? Tränar skiten ur dem. Ska de gnälla så gnäller jag tillbaka.. något säger mig dock att jag ändå i slutändan får lida för det. This is going to hurt more on me than on you. Dock var nacken inte träningsvärk.. bara redigt stel. Som en semi-nackpärr. Jobbigt.
 
4 set med chins igen varvat med 3 set dips. 55 dips, samma som tidigare och armarna var helt slut så orkade precis den sista. Det är som det ska vara men hade gärna orkat med någon till. Chins lyckades jag pressa på lite mer och slutade på 30 stycken. Så nu har jag samlat ihop 194 stycken och har då 106 kvar. Borde jag klara av under kommande två veckor så en poäng till typ isch säkrad.
 
Tricepspress, axellyft fram och sidor samt utåtrotation så var jag slut. Märktes både i rygg och nacke idag. 6 övningar totalt.. borde orkat med mer men tog lite tid över för strech av sätesmuskeln. Har fått för mig att det är bra för ryggen, we'll see.
 
Wihaa!! Äntligen fredag! Shit vad helt rätt vinkel kan göra för ens muskler! Så, kan alla hålla denna höjd?
 
Nu är det äntligen Fredag! Det blir korv till frukost på jobb, Det är gottelunch och härligt fredagsfika! Sedan är det helg!! Det börjar vi med att förhoppningsvis återbesöka gymmet men det beror på lite yttre faktorer så vi får se. Ikväll blir det varm vetekudde på nacken, den saken är klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0