Morgondop

2013-05-1412:33:00
Morgonen bjöd på vattenplask. Simmade i 50 meters bassäng och samlade ihop 1500 m på en 32 minuter. 500 meter uppvärmning vilket behövdes. Var riktigt öm i musklerna efter gymträningen igår morse. Man ska inte vila en vecka från träning, det är inte bra för en. Men efter 500 m blev man varm och utstrechad. Följande 500 m med paddlar för lite mer stress på musklerna och därefter 500 m bara sim. Fick nog bättre ordning på rotationen denna gång . Började lite väl spänd men kände det rätt så tidigt och slappnade av mer. Rumpan agerar fortfarande sänke och jag trodde att den ändå skulle ha viss flytkunskap men nee.
 
Tror jag börjar fastna vid 1500 m också. Det är inte bra. Det blir så bra tid, man blir klar eter halvtimman, man duschar och beger sig mot jobb och anländer i god morgontid. Men borde öka på det lite så man inte fastnar. Kanske även sluta med att bara simma utan även blanda i mer övningar mellan. Man kanske skulle köpa den där plattan jag tittade på. Så får man plaska lite med benen. Tog en 50 m spurt idag också.. eller inte spurt utan mer bara högre tempo. Borde nog haft ett par istället för en. Lite högt tempo, lite teknikövningar, lite uppvärmning, lite redskap.. Prylsport?
 
Nu när solen ändå börjat titta fram kanske den kunde passa på att värma lite vatten åt mig. En liten insjö eller ett hav kanske? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0