Yoga och diskbråck

2013-05-1610:54:34
Igår så var jag med om något lite skumt som tidigare nämnt. Bröstkorgen liksom låste sig i någon krampaktig form och höll så i sig under dagen men släppte lite allteftersom mot kvällen. Inte helt bra när jag la mig men bättre. Nu på morgonen var det fortfarande väldigt ömt men mot bättring och det är skönt. Hade inte varit kul att ha det på allt man redan har när man ska springa en halvmara på lördag.
 
Igår blev det en icke planerad vila vilket blev till att slappa på balkongen i en baden-baden stol i strålande solsken och värme. Somnade till där en halvtimma och det var så skönt! Efter middagen dock blev det en kort cykeltur till gymmet för mitt första yoga pass. Enda gången jag testat på det innan var på Playitas när man hade morgonhälsning till soluppgång. Detta var inte riktigt helt likt det där. Mest bara att det var 40 minuter längre. Men intressant, definitivt. Mycket öppna upp vilket jag känner igen från tips för just simningen, att öppna upp bröstet mer. Jag är väldigt stel i muskler. Jag har lyckats att komprimera dem väldigt bra. Var inte så skönt när instruktören gick runt och tryckte på en lite extra som "hjälp" för att komma längre ner. Samtididgt som man får uppmaningen att slappna av och njuta. Det bränner! Oh, it burns!
 
Men balansen har jag ändå rätt bra, iallafall på höger sida. Vänster not so much. Den var det lite vingligare med. Men alltsomallt gick det bättre än jag först trodde. Bäst var nog det sista att ligga och vila under en filt. Sweet.
 
Efter passet dock så pratade jag lite med instruktören. Hon kom fram och pratade lite med oss då vi var nya. Jag nämnde lite i förbifarten att jag hade lite dålig rygg och hon frågade ut lite mer och konstaterade därefter att det mycket möjligt och väldigt mycket lutade åt att jag har diskbråck. Happ, det var inte så jäkla kul att höra men iofs bättre att få ett namn på det. Hon var sjukgymnast och gav lite tips och nämnde att jag kunde träna upp det med en sjukgymnast. Såhär strax efter kommer man självfallet på att man kunde ju hört om hon kunde hjälpa en men då hade hon redan gått så får ta en titt förbi nästa vecka igen. Så spenderat nu lite tid att läsa på mer om just diskbråck och det jag läser är ju positivt förutom att jag inte blivit bättre på någon månads tid. Så det betyder att jag gör en massa fel. Men att få ett namn på det känns som ett litet steg i rätt riktning. Tur man inte har så illa som man läst flera kan ha. Jag kan ju röra påmig och träna, vilket är bra. Fick mig att minnas en gammal klassiker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0