Söndagsorienterare

2012-10-1422:02:46
Veckan har inte bjudit på mycket när det kommer till träning. Jag sprang en runda på runt 8 km i onsdags och i fredags gjorde jag några burpees på morgonen men sedan har det inte blivit så mycket mer. Börjar undra vad som händer.. men på något sätt så finns det aldrig riktigt tiden där känns det som. Skulle verkligen behöva öppna upp för pass på morgonen så borde man kunna få in lite mer träning innan man ska arbeta. Har beställt en Wake-Up lampa som ska testat intensivt nu.. när den väl kommer.. så får vi se om man blir lite piggare om morgonen.
 
Igår dock, lördag, blev det middag ut med vänner som sig alltid är väldigt trevligt. Fick försöka ta det lite lugnt bara för söndag morgon blev det till att stiga upp tidigt och sedan vid nio kom några vänner och hämtade mig och tösen. Det skulle bli till att testa på orientering för första gången. Enkel trevlig bana strax utanför här. Det var kallt ute så försökte klä sig på ett bra sätt, blev vindbyxor, en funktionströja och funktionst-shirt. Excellent! På plats sattes det upp tält, det blev kaffe och lite småprat mellan orienterarna. Mycket trevligt, betydligt mer avslappnat och familjärt än på många andra lopp där det är lite mer.. hur ska man kalla det.. strikt och enskilt. Mysigt! Snabbt gå igenom lite tips, karta, regler och utrustning och strax därefter registrerade jag mig och det blev start av orientering!
 
Det gick kanon och gick väldigt lätt i början att hitta kontrollerna och hade gott tempo både på stigar, vägar och obanad terräng. Dock lyckades jag efter tredje kontrollen springa åt fel håll och lyckades på något sätt få ihop alla stigar, vägar och annat på kartan där jag sprang. Verkade helt rätt väg och andra sprang där också men efter en lång stund (just denna kontrollen var inte nära några andra utan rätt så avskilt) så hittade jag en kontroll, dock inte min. En annan orienterare kom dit och hjälpte mig rätt. Därefter satte jag fart igen och lyckades helt rätt på restrerande kontroller. Måltid på 65 minuter... kunde gått betydligt fortare. Så det var lite bittern men nästa gång ska jag lyckas klockrent och komma först! Självfallet!
 
Kommande vecka nu ser det ut som man är fullbokad igen och vet inte hur jag ska lyckas få in träning. Visst, det är bara att göra sig tid men så lätt är det dessvärre inte. Förhoppningsvis kommer klockan snart och jag kan komma upp tidigare på morrnarna och så får man försöka lösa eftermiddagarna på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0