Helgens eskapader!

2013-07-1809:41:37
Ja, här har det varit dött på sistone och anledningen var som tidigare nämnt lite brist på fokus och inspiration för bloggen men däremot mer fokus och pepp på just träning. Jag har två traithlon lopp som kommer närmre med absoluta stormsteg och jag har haft semester alldeles för länge nu. Det var ju så långt fram men nu har jag ungefär 1.5 vecka kvar att kunna pumpa på rejält för att sedan lätta och vila inför kommande tävling. PANIK? Jomenvisst!!!
 
Så kanske kan köra en sammanfattning av hur.. ja, nästan en hel vecka tillbaka sett ut.
 
Fredag
 
Efter jobb hade jag någon timme ledigt innan det var dags för en after work så hade planerat sinnerligen finurligt och fått med mig badbyxor och glasögon så cyklade snabbt ner till simhallen och körde 1,2 km på en 30 min. Var en del folk så mest försökte bara flyta på och försöka få ordning på alla tekniktips jag fått det senaste halvåret. Armtagen, kroppen, andningen m.m. Lyckades få in en 5 st snabbare 50:or mitt i innan det blev mer folk igen. Ett bra lyckat pass och därefter en kort men trevlig AW.
 
Lördag
 
Upp tidigt på morgonen och åkte till Helsingborg. Mötte upp en polare och så satte vi fart (lugn fart) norrut. Planen var att springa till Mölle, äta lunch där och därefter buss hem igen. Kom iväg i bra tempo, lite snabbare än jag tänkt, runt 5:30. Tänkte mer runt 6:00 då det är långt, längsta han någonsin kommer att ha sprungit och haft ett kortare uppehåll på sistone så tänkte att lite lugnare vore bättre. Var tyvärr inte hans dag denna dag så blev en del stop lite då och då på vår väg upp mot Höganäs där ett planerat stop för glass var inplanerat. Det blev 2 mil med en del stop och så gick vi sista biten in till Höganäs då han fick ont i ena knäet. Vi tog paus och jag tyckte att vi vilar och känner av sen. Är det problem så ser vi om vi kan gå. Vi ska iallafall tillsammans ta oss till Mölle som vi planerat!
Efter glassen kände han inget av knäet så vi började springa men efter 1 km blev det stop och slut på löpningen. Det gick inte och jag tyckte inte han skulle påfresta sitt knä mer. Vi testade att gå och det gick (pun intended) alldeles utmärkt att gå i raskt tempo så vi tog sista 10 km till Mölle i raskt tempo, gåendes. Måste säga, att springa i lugnt tempo var det inga problem för mig men att gå i raskt tempo över ängar och cykelbanor i 1 mil var fanemig jobbigare! Men till Mölle kom vi och ingen mat fick vi där. Det var jättekö av alla människor och vår buss skulle gå hyfsat snart så blev lite jordnötter och vatten. Blev inte mat förrän vid 20-21 på kvällen så hade inte ätit på 12-13 timmar. Ops. Inte bästa lösningen på det där icke. Men 3 mil tog vi oss! Vi klarade det tillsammans!!
 
Körde plankan på kvällen också. Hade 3 dagar efter mig så blev 21 minuter planka för att komma ikapp. Med lite sidoplanka och diverse småljud och frustande gick det ihop slutligen.
 
Söndag
 
Enbart planka denna dag. Vila efter löpningen och kroppen kändes konstigt men glädjande nog helt ok. inga större problem alls.. knappt något. Så blev vila och planka, sista 8 minutrarna och jag hade samlat ihop mina 50 minuter planka för veckan! Hurra för mig!
 
Tror jag tar ett stop här, annars blir det ett sketnalångt inlägg. Så fortsätter senare med hur denna vecka varit än så länge!
 
Lite löpning bland träd och rötter blev det ner till vattenbrynet som skulle ta oss hela vägen upp till Mölle. Typ.
 
Djurliv fanns det gott om. Kor av olika hårstilar och färger.
 
 
Kort paus i Viken. Hittade en restaurang som verkade trevlig.
 
Äntligen Höganäs. Bara nästan nära. SMETA IN MIG I SVAL GLASS!
 
Glass i bägare och ej på kropp. Oh, det var åsum! Ingen mjukglass dock till bådas besvikelse.
 
Framme och t-shirt bytt! Köat en 20 min för mat som inte skulle bli klart på under 30 min typ isch.. hungriga som djuriska djur var vi men blev till att traska upp till bussen och knapra salta jordnötter. Fördel.. man känner ingen skillnad på det tillsatta saltet och sitt egna. Om det nu är en fördel. Mölle, fin hamn men ännu ingen bekräftad näringsmöjlighet!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter ju som en kanon helg :)

Svar: Det var alldeles strålande! =) Älskar när det är strålande väder på långpass!
Pierre

2013-07-18 @ 20:49:37
URL: http://monch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0