Vi krossar vidare!

2013-06-0521:36:56
I AM A MACHINE! I AM THE IRON BADGER!
 
Iallafall känner jag mig så och jag låter mig göra de, oavsett om det finns bättre, snabbare och starkare löpare där ute. Det här är min värld, hehe.
 
Varför denna positiva utstrålning? Jo, var lite hängig och seg i eftermiddag och ville träna något men ville även bara njuta i solen och slappa. Löpning ligger nära och bra till hands men det är så segt med all asfalt och betong och var inte alls pepp på att springa samma runda igen. Att springa Kullaleden i strålande solsken satte visst sina spår.
 
Men tänkte att milen ute i Skrylle kan bli trevligt. Lite natur, lite sol och så försöker vi få det att gå fort så hinner man hem igen. På med peppmusik och bestämde mig direkt för att sätta god fart från början och hålla hyfsat högt tempo. Se om man kanske kunde komma nära sitt gamla rekord på 46 min något.
 
 
Tja.. började starkt och därefter gick det lite upp och lite ner men jag höll mig stark och kände verkligen hur benen tryckte ifrån och forcerade mig fram i backarna, flög fram på rakorna. Även de sista backarna gick det snabbt på, även om det sänkte tempot en del så fortfare än det gått på evigheter.. ja.. på 3 år då jag senast satte PB där ute.
 
Milen är dessvärre inte 10 km utan det saknas 400 m men det är Deras mil som får räknas då det är den som är mätt förra gången, tiden innan GPS klockans entré. Dumt att jämföra tomater med bildäck. Deras mil satte jag nu på 43:35 vilket i min åsikt krossar mitt förra rekord! Kollade klockan för tid och sprang på och vidare så jag fick en hel mil som slutade på 45:14.
 
 
Stod och studsade lite på plats och gick sen tillbaka till bilen för hemfärd. Var på strålande humör och sjöng med hela vägen hem! Fan va pepp man kan bli av att springa skiten av sig! I år har jag slagit mitt PB både på milen på en mer rak bana samt denna kuperade, mina ben har aldrig varit såhär starka. Bättre ska de bli!
 
Jättekul att se att min medelpuls låg på 182 slag/minut och min maxpuls hamnade på 197... min förra uppmätta maxpuls var på 192 så den fick vi ju editera lite fint. Samt fira detta med sista solskenet och en frisk härlig Beo. De är riktigt goda!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0